سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سخنان حکیمانه از بزرگان

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:56 عصر


بزرگمهر :آز (حرص ) مایه نگرانی و تشویش خاطر است .
فردریش نیچه :ارزش یابی هر چیز بستگی به توان خواهی آن دارد.
سولون : راز جوانی من در این است که هر روز چیز تازه ای یاد می گیریم .
لوسیا : بدست آوردن آنچه را که ما آرزو داریم موفقیت است اما چیزی را که برای بدست آوردنش تلاش نمی کنیم ، خوشبختی است .
بزرگمهر :آن کس که به آموختن کوشاتر و گوشش به دانش نیوشاتر است ، امیدوارترین کسان است .
نیچه : عظمت بشر در آنست که پل است نه مقصد.بشر را از این نظر میتوان دوست داشت که یک مرحله تحول و یک دوره گذرانیست
ارد بزرگ : گیتی در جنگ و آوردی بزرگ شناور است . اندیشه و تلاش خردمندان از سویی و پوزخند اهرمن و دیوپیشگاناز سوی دیگر ، معرکه این جهان گذارا است .
جبران خلیل جبران : زجر کشیده ! تو آنگاه به کمال رسیده ای که بیداری در خطاب و سخن گفتنت جلوه کند .
آلکس مک کنزی : وارد عمل شدن بدون برنامه ریزی علت همه شکست هاست
سرنگ : با گریه به دنیا می آیی اما چنان زندگی کن که با خنده از دنیا بروی .
جبران خلیل جبران : چون عاشقی آمد، سزاوار نباشد این گفتار که : خدا در قلب من است ، شایسته تر آن که گفته آید : من در قلب خداوندم.
لائو تسه : یک مسافر خوب از خود هیچ ردی بر جا نمی نهد.
شوپنهاور : اگر ما چیزی را می خواهیم برای آن نیست که دلیلی بر آن پیدا کرده ایم بلکه چون آن را می خواهیم برایش دلیل پیدا می کنیم.
بزرگمهر :آن که پیروی خرد است دل به هوس نمی سپارد .
ارد بزرگ : سازگاری با زیستگاه و تلاش برای بهتر شدن جایگاه کنونی ویژگی ناب آدمهای پاک است .
فردریش نیچه :ارزشها و تغییرات آنها به افزایش قدرت آنانی که ارزشها را مقرر می دارند ؛ مربوط می شوند. میزان ناباوری ؛
( میزان ) (( آزادی اندیشهء )) مجاز بیانی از افزایش قدرت است. هیچ انگاری آرمانی است متعلق به بالاترین درجه ء
قدرتمندی روح ؛ و سرشارترین زندگی - گاهی ویرانگر و گاهی ریشخند آمیز.
سنگا : اختراع پول ، قاتل خوشبختی بشر شد .
ارد بزرگ : سرپرستانی که از ارزش سربازی می کاهند ، و پدرومادرانی که ، پیشدار میهنداری فرزندان خویش می شوند
 ، به کشورشان پشت می کنند .
لقمان : سخنان سودمند را باید نشر کرد مانند افشاندن تخم گندم ، هر چند آب و هوا و زمین به رویاندن و
بار آوردن دانه ها یاری نکند باز در گوشه و کنار خرمن ، سنبلها و خوشه های معدود سر دهد و خواهد رویید .
بزرگمهر :آن که طالب آسایش جان و تن است باید شکیبا و بردبار باشد ، در دوستی و داد و ستد با مردم کژی و
کاستی و فریبکاری نکند . چون گناهی از کسی بیند و بر او دست یابد ببخشد ، و کینه خواه و تیز خشم و دشمن
سوز و نا بردبار نباشد
سام منتز : بهترین درمان برای قلوب شکسته این است که دوباره بشکند .
آندرو متیوز : هرکسی درس مخصوص به خود را می گیرد. ما می توانیم به سه طریق واکنش نشان دهیم
زندگی من مجموعه ای از درسهایی است که به آن نیاز دارم، درسهایی با نظم و ترتیب تمام در زندگی ام
روی می دهد.( این سالمترین برخورد است و حد اکثر آرامش ذهن را تامین می کند.)
زندگی یک مسابقه بخت آزمایی است اما من از هر اتفاقی که در زندگی روی می دهد نهایت استفاده را می برم
(این دومین انتخاب خوب است و کیفیت متوسطی را به زندگی می بخشد)
چرا همیشه همه بلاها سر من می آید؟ (این طرز برخورد نهایت ناکامی و بدبختی را تضمین می کند)
ما در زندگی مرتبا با درسهای تازه ای روبرو می شویم و تا زمانی که درسی را یاد نگیریم مجبور به گذراندن دوباره آن هستیم.


ماخذ : روزنامه اعتدال


به زودی محقق می شود ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:50 عصر

به‌زودی محقق می‌شود

کنترل ویندوز 7 با حرکت بدن

شرکت مایکروسافت با الگوبرداری از اقدام هکرها در تغییر کاربری کنسول کینکت، کنترلگر حسی ویندزو 7 را به‌زودی معرفی می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجله خبری گیز مگ، شرکت مایکرسافت اعلام کرد که پس از اقدام هکرها در تغییر کدهای دستگاه کنترلگر حسی کنسول بازی Xbox به نام کینکت و استفاده از آن برای کنترل هر دستگاهی به وسیله حرکات بدن، از این ابداع الهام گرفته است و تصمیم دارد تا اواخر فصل بهار، کنترلگر حسی ویژه سیستم‌عامل ویندوز 7 را به طور رسمی معرفی و وارد بازار کند.

این کنترلگر که نسخه بتای کنسول کینکت نامیده می‌شود با نام تجاری MIX11 به‌زودی در بازار آمریکای شمالی قابل دسترس خواهد بود که قابلیت انطباق با انواع کنسول‌های بازی و یا هر دستگاه رایانه‌ای را دارد.

بر اساس این گزارش، این کنترلگر نسبت به نسخه اولیه خود دارای دوربین قوی‌تر و همچنین حسگر مادون قرمز با برد بیشتر است. این کنسول قابل استفاده به‌وسیله دو نفر به طور همزمان است.

 

مهندسان مایکروسافت برای این کنسول جدید، چهار عدد میکروفون نیز تعبیه کرده‌اند که به این وسیله می‌تواند فرمان‌های صوتی کاربران را بدون هیچگونه پارازیتی به درستی دریافت و سپس اجرا کند.

زبان برنامه‌نویسی کدهای این ابزار رایانه‌ای، C#، C++ و Visual Basic است و مایکروسافت اعلام کرده است که از هرگونه برنامه‌نویسی ابداعی برای کینکت جدید خود از سوی هکرها استقابل می‌کند!

البته باید هنوز برای یک ماه و یا بیشتر منتظر ماند تا محصول جدید مایکروسافت عرضه شود و آن‌وقت درباره کارآیی آن اظهارنظر کرد؛ زیرا کنترل رایانه بدون نیاز به صفحه کلید و یا ماوس جزو یکی از قدیمی‌ترین آرزوهای علاقه‌مندان به رایانه بوده است که تحقق آن گامی بسیار بزرگ در عالم کامپیوتر محسوب می‌شود.


ایستگاه موفقیت ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:47 عصر

عشق هرگز به رنگ تردید در نمی آید .


شکایت سامسونگ از اپل !!!

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:43 عصر

سامسونگ با ادعای تخلف از ?? حق امتیاز ثبت شده، از اپل شکایت کرد

pcday.ir

سامسونگ در مقابل شکایت اپل در جمعه گذشته ساکت ننشسته و دیروز بر علیه اپل برای تجاوز به ?? حق امتیاز ثبت شده (patent) این شرکت شکایت کرد. شرکت سامسونگ به صورت همزمان به دلیل تخلف از ? پتنت در کره جنوبی، برای ? تخلف از پتنت در ژاپن و بخاطر ? تخلف در آلمان، دادخواست اش را تسلیم دادگاه کرده است.
چندماهی است که بازار شکایات در دنیای تلفن های همراه حسابی داغ شده است. داستان همان ضرب المثل که می گوید: «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن!» حالا نمایش به بخش های جالبی رسیده است. تنها باید یک مبل راحت و چند بسته چیپس آماده کرده و از ادامه داستان لذت ببریم.

 

شکایت جمعه :
تیتر :

اپل ??? میلیارد دلار بابت خرید قطعات سامسونگ در سال ???? پرداخت کرد اما ادعای حق امتیازش با واکنش شدید سامسونگ  روبرو شد .

آیا برای افشاگری شب گذشته پیرامون شکایت اپل از سامسونگ الکترونیک برای کپی برداری از ipad و iphone محاسبات ریاضی نیاز دارید؟
نظرتان راجع به ???بیلیون دلار چیست ؟به گفته AFP این مبلغیست که اپل سال گذشته بابت خرید تمامی قطعات به سامسونگ پرداخت کرده است وAFPشرکت کوپرتینو را دومین مشتری بزرگ سامسونگ پس از شرکت سونی اعلام کرده است .با توجه به گستردگی کارخانه های تولید  قطعات سامسونگ? این هزینه ها توانسته همه چیز از حافظه فلش و رم  گرفته تا تراشه های پردازشگر و نمایشگرها را پوشش دهد.در اینجا مطلب جالب توجه و آنچه طبیعت عجیب شرکتها را نشان میدهد اینست که علیرغم این وابستگی کاری شرکت اپل شکایت وسیعی را علیه سامسونگ ارائه کرده که بر بخش عظیمی از تجارت سامسونگ (اسمارتفون و تبلتها) لطمه زده است و در حال حاضر سامسونگ اعلام کرده است که دیگر چاره ای جز واکنش شدید ندارد.یکی از اعضای شرکت ظاهراً بر این عقیده است که شرکت اپل احتمالا برخی از امتیازات سامسونگ از جمله بی سیم را نفض کرده است و این بدین معناست که احتمالا پرونده های سنگین تر دیگری علیه این شرکت در دادگاه منطقه شمال کالیفرنیا ارائه خواهد شد.

این نکته فراموش نشه که سامسونگ و اپل بیشتر در بحث تبلت Galaxy tab و ipad جنگ دارند . همانگونه که سامسونگ بازار اپل را تعطیل کرد و با تکنولوژی به گونه ای برای اپل شاخ و شونه کشید . و اپل با دستگاه هایی محدود که حتی پورت USB در بعضی از آنها پشتیبانی نمیشود سهامش بسیار افت کرد.

برای ادامه ی این جنگ داغ با ما همراه باشید
منبع : PCDAY
ترجمه : نارنجی / ملینا


تلنگر ....

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:36 عصر

اگر سنگ در رود نبود .. صدای آب هیچ وقت زیبا نبود


برنده واقعی این رویارویی کیست؟

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:26 عصر

شرکت Apple با Mac و شرکت Microsoft با PC به جنگ هم می‌روند. برنده واقعی این رویارویی کیست؟

pcday.ir

وب سایت itok تصویری را منتشر کرده که در آن، PC شرکت مایکروسافت با Mac شرکت اپل را رو در روی هم قرار داده و این دو پلتفرم را در 18 مورد با هم مقایسه کرده است. در صورتی که علاقه‌مند هستید این تصویر عالی را دیده، برخی نکات مرتبط با آن را مطالعه کرده و به این نکته که بالاخره در ابتدای سال2011 میلادی، کدامیک از این دو غول فناوری اطلاعات برنده‌ی جدال چندین ساله‌شان هستند پی ببرید، با مجله اینترنتی pcday همراه باشید.
 برای دیدن تصویر در سایز و کیفیت اصلی و مشاهده بهتر جزئیات بر روی آن کلیک نمایید. (1.68 مگابایت)
حجم تصویر بالاست. لطفا تا بارگذاری کامل آن شکیبا باشید.


برخی نکان موجود  در این تصویر:

  1. فاکتور پایداری: اپل در این فاکتور از رقیب بهتر عمل کرده است چرا که نرم‌افزارهای مختلف این شرکت از هم مستقل بوده و حتی نسبت به سیستم عامل iOS نیز استقلال دارند. در صورتی که وابستگی و اتصال تمام کامپوننت‌های ویندوز به هم باعث عدم پایداری آن می‌شود.
  2. فاکتور امنیت: اپل هنوز در مقابل تهدیدات ناشی از ویروس‌ها و بدافزارها خم به ابرو نیاورده است در صورتی که ویندوز تقریبا همیشه گرفتار مشکلات ناشی از حفره‌های امنیتی بوده است. در این بخش نیز اپل پیروز میدان است.
  3. فاکتور قابلیت اطمینان: باز هم اپل برنده است چون اگر شما هر فایل یا پوشه‌ای را از هر بخش این سیستم‌عامل به مکانی دیگر در هارد دیسک خود منتقل کنید، آن برنامه دچار مشکل نمی‌شود. حتی سیستم‌عامل اپل به صورت هوشمند و خودکار، میانبر مربوط به آن برنامه را نیز تغییر آدرس می‌دهد. اما انجام چنین عملی در ویندوز باعث از کار افتادن برنامه خواهد شد و نیاز به نصب مجدد آن خواهید داشت. حتی در برخی موارد موجب از کار افتادن کامل ویندوز خواهد شد.
  4. فاکتور چندرسانه‌ای‌ها: مک تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارهای مربوط به صوت و تصویر و ویدئو را به کاربرانش ارائه می‌کند. ویندوز هم با اینکه نسبت به قبل در این زمینه پیشرفت بسیار زیادی داشته اما هنوز از مک عقب‌تر است و باید بیشتر تلاش کند. می‌بینیم که باز هم اپل موفق‌تر عمل کرده است.
  5. فاکتور قیمت: ویندوز به مراتب از مکینتاش ارزانتر است و در این بخش مایکروسافت بر اپل برتری دارد.
  6. فاکتور انتخاب: اپل محصولات خود را تنها در 9 مدل ثابت عرضه می کند در صورتی که سیستم‌های PC‌ مایکروسافت می‌توانند گستره‌ی وسیعی از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و سیستم عامل‌های متفاوت را شامل شوند. در این فاکتور نیز برتری از آن مایکروسافت است.
  7. فاکتور انطباق‌پذیری: سیستم‌های مک اپل می‌توانند بدون نصب نرم‌افزار جانبی، ویندوز را نیز به عنوان سیستم عامل داشته باشند در صورتی که PC‌ نمی‌تواند سیستم‌عامل iOS اپل را به تنهایی اجرا کند. (البته با نصب نرم‌افزارهای کمکی این کار ممکن می‌شود) بنابراین برنده این بخش اپل است.
  8. فاکتور بازی: مکینتاش نمی تواند به XBOX 360 مایکروسافت متصل شود در صورتی که تقریبا اکثر بازی‌های مطرح جهان بر روی پلتفرم ویندوزی PC اجرا می‌شوند. باز هم PC نسبت به رقیب برتری دارد.
  9. فاکتور اتصال به مانیتورهای صفحه بزرگ: بیشتر Mac ها نمی‌توانند بدون کمک گرفتن از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جانبی به تلویزیون‌ها متصل شوند در صورتی ویندوز و PC طوری طراحی شده که بدون نیاز به تجهیزات و نرم افزارهای جانبی به تلویزیون متصل شود. در این مورد باز هم PC قوی‌تر از رقیب است.
  10. فاکتور محبوبیت: فقط 5درصد از کسب و کارها از mac و سیستم عامل آن استفاده می‌کنند در صورتی که 95 درصد از مدارس و اداره‌ها از ویندوز و PC در امور خود بهره می‌برند. در این حوزه برتری مطلق از آن مایکروسافت است.
  11. فاکتور سازگاری نرم‌افزارها: بیشتر نرم‌افزارهای رایانه‌ای نسخه‌ی متفاوتی برای مک دارند و برای کسی که قصد کار با مک را دارد لازم است که کار با این نسخه را یاد بگیرد چون طرز کار ان با نسخه‌ی ویندوزی‌اش متفاوت است. در صورتی که بیشتر نرم‌افزارها تحت سیستم عامل ویندوز و سازگار با سخت‌افزارهای PC تولید می‌شوند. در این بخش نیز پیروزی از آن مایکروسافت است.
  12. فاکتور انتشار و چاپ متون: مک در این بخش بهتر از PC‌ عمل می کند و پویش متون و فونت‌ها در iOS بهتر از ویندوز است.
  13. فاکتور پویش تصاویر ?بعدی: معماری باز و باس PCI ای آن، امکان اجرا و پویش گستره‌ی وسیعی از سیستم‌های ویدیویی و تصویری را فراهم می‌سازد در صورتی که این موضوع برای مک به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. در این بخش ویندوز بهتر از رقیب است.
  14. فاکتور گستره‌ی رنگ: اپل و سیستم عامل mac os آن تنها پلتفرمی است که از تکنولوژی ColorSync پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی، استانداردی است برای این که آن چیزی که در مانیتور می‌بینیم دقیقا همان چیزی باشد که چشمان ما در طبیعت می‌بینند و تفاوتی بین رنگها نباشد. در صورتی که ویندوز چنین امکانی را به اندازه‌ی ios فراهم نمی‌کند.
  15. فاکتور سرعت: تقریبا در تمام آزمایش های سرعت مثل میانگین زمان شروع به کار سیستم عامل، میانگین زمان خاموش شدن سیستم عامل، اجرای برنامه ها، رایت کردن CD، باز کردن پنجره‌ها در مرورگر وب و … اپل بهتر از مایکروسافت عمل می کند و تنها در نصب سویت نرم‌افزاری Adobe Creative‌ بوده که ویندوز بهتر از مکینتاش عمل کرده است. پس برنده‌ی مطلق میدان در این بخش اپل بوده است.
  16. فاکتور سهم بازار: اپل تنها 5.11 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد در صورتی که 92.21 درصد به مایکروسافت تعلق گرفته است. اینجا هم مایکروسافت نشان داد که محبوب‌تر است.
  17. نسخه‌های فروخته شده در سال 2009: مایکروسافت با فروش بیش از 300 میلیون PC و اپل با فروش 11.2 میلیون مک وضعیت متفاوتی نسبت به هم دارند.
  18. نسخه‌های فروخته شده در فصل اول از سال 2010: 88 میلیون نسخه ویندوزی در مقابل 3.3 میلیون مکینتاش. نشان از برتری رقابتی در بازار توسط ویندوز دارد.

تصمیم این که کدام شرکت در این مبارزه پیروز بوده است را به شما می سپاریم. چون برخی فاکتورها با هم ارتباط مستقیم دارند. مثلا به این خاطر که برتری مطلق سهم بازار از آن مایکروسافت است بالتبع ویروس های بیشتری نیز به سوی آن هجوم می‌آورند و یا اینکه به خاطر کیفیت خدمات بهتر اپل، قیمت محصولاتش نیز بیشتر و سهم بازارش کمتر است.
لطفا نظرات خود در این باره را با ما در میان بگذارید.

منبع : pcday
برگرفته از : گویا آی تی
نوشته :محسن پاک نیت


ایستگاه موفقیت ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:18 عصر

 برای بلند شدن باید خم شد ، گاهی مشکلات تو را خم میکنند و بدان آغاز ایستادن است


Download Video2Webcam 3.2.3.2

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:16 عصر

نرم افزار Video2webcam ابزاری کاربردیست که برای شما این امکان را فراهم می سازد تا زمانی که قصد دارید گفتگو تصویری

 اینترنتی یا Video Conference داشته باشید، ویدیویی را در قالب یک وبکم مجازی به عنوان وبکم اصلی به نمایش بگذارید.

نرم افزار Video2webcam قادر است  از ویدیوهایی با فرمت avi, asf, flv, mp4,mpeg, mpg, ram, rm, rmvb, wmv و...

پشتیبانی کند و با نرم افزار های پیام رسان مختلف مانند : MSN, Camfrog, Skype, ICQ, AIM, Paltalk, Yahoo Messenger, ANYwebcam و....

سازگاری دارد.

http://p30world.com/p30images/2/1390/29.1/video2cam.jpg

ویژگی های نرم افزار Video2webcam :

- نمایش ویدیو در طول گفتگوی تصویری

- امکان Switch بین وبکم مجازی و واقعی

- پشتیبانی از اکثر فرمت های تصویری و فرمت های عکس

- سازگاری با انواع پیام رسان ها

- کارکردن بدون نیاز به وب کم واقعی

  Translate To English/ توضیحات به زبان سایت سازنده : Download Video2Webcam 3.2.3.2

  منبع : مرکز دانلود P30World


سخن بزرگان ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:13 عصر

http://s1.picofile.com/file/6239796776/70253.jpg

برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه، قدرت و جرات لازم است . وگرنه هر ماهی مرده ای هم
می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.


دانلود Cannon Rats بازی اکشن به سبک Angry Bird مخصوص گوشی های جا

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 90/2/3 8:11 عصر

http://p30world.com/p30images/2/1390/31.1/canon.jpg

بازی جاوا

بازی اکشن Cannon Rats محصولی جدیدی از کمپانی مطرح بازی سازی Gameloft می باشد، و با انتشار این بازی این کمپانی سعی کرده تا یک بازی به سبک بازی محبوب و بسیار پرطرفدار و پرسروصدای Angry Bird ولی با گرافیک و موضوعی متفاوت منتشر کند. این بازی در سایز های 176.208 ، 240.320 ، 360.640 برای گوشی های جاوا تولید شده است .

وبسایت سازنده : gameloft.com

  منبع : مرکز دانلود P30World