سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راز شکر گزاری ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 5:36 عصر

 

 

     you can change anything and everything with gratitude 

 

         معنی ...

آموزش و ترفند ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 5:21 عصر

سرعت واقعی اینترنت شما

وقتی شما به اینترنت متصل می شوید دو تا مانیتور بسیار کوچک در کنار ساعت ویندوز شما قرار می گیرد (System Tray) و به وسیله یک بالون مقدار سرعت اینترنت شما برحسب kbps ( کیلو بیت در ثانیه ) نمایش می دهد ولی این عدد بیانگر سرعت واقعی اینترنت شما نمی باشد و در واقع این عدد مربوط به سرویس دهنده اینترنت شما (ISP) می باشد. قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید به سرعت واقعی اینترنت خود پی ببرید.

برای آگاهی ازسرعت واقعی اینترنت خودتان ، سایت های بسیاری وجود دارند که به شما مقدار سرعت واقعی را بیان می کنند ولی در این بین سایت

http://www.abeltronica.com   با شیوه ای بسیار جالب علاوه بر بیان سرعت حقیقی اینترنت شما ، سرعت Download و Upload واقعی اینترنت شما را نیز بیان می کند . برای این کار بعد از ورود به سایت abeltronice و با کلیک یروی گزینه Test now می توانید به سرعت واقعی اینترنت خود دست پیدا کنید . به عنوان مثال خود من هر وقت که به اینترنت وصل می شوم این بالون سرعت 52 kbps را نشان می دهد ولی با مراجعه به این سایت نتیجه زیر حاصل شد.... شما هم امتحان کنید .

در ضمن این نکته را بد نیست بدانید که چرا بین سرعت واقعی اینترنت و سرعت دانلود تفاوت زیادی وجود دارد؟در پاسخ باید گفت هیچ تفاوتی بین سرعت واقعی اینترنت و سرعت دانلود وجود ندارد و در واقع این دو با هم برابر می باشند . سرعت اتصال شما به اینترنت برحسب kbps ( کیلو بیت در ثانیه ) نمایش داده می شود و سرعت دانلود بر حسب kBps ( کیلو بایت بر ثانیه ) و از طرفی هر بایت معادل 8 بیت می باشد . پس اگر سرعت اینترنت شما به فزض 46 کیلو بیت در ثانیه باشد با تقسیم عدد 46 بر 8 آن را به کیلو بایت در ثانیه تبدیل کرده ایم و چون طبق قرار داد سرعت دانلود همواره برحسب kBps می باشد پس سرعت دانلود شما با توجه به حاصل تقسیم برابر 5.75 kBps خواهد شد.


تازه های سخت افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 5:16 عصر

تلاش آی‌بی‌ام برای خنک کردن پردازنده‌ها با آب !

 

computerpardazan

 

 

این فن آوری در تراشه های سه بعدی شرکت آی‌بی‌ام به نمایش گذاشته شد که در آنها مدارهای الکترونیکی بر روی یکدیگر قرار داده می شوند.
چیدمان عمودی مدارهای الکترونیکی (به جای چیدن مدارها در کنار یکدیگر) از مسافتی که اطلاعات باید در داخل قطعه بپیماید کم می کند و و عملکرد محاسباتی تراشه را افزایش می دهد.
تامس برانشوایلر، در آزمایشگاه تحقیقاتی آی‌بی‌ام در زوریخ گفت: "وقتی تراشه های را بطور عمودی روی یکدیگر قرار می دهیم و به هم متصل می کنیم، می بینیم که خنک کننده های متعارفی که به تراشه ها متصل می شوند، نمی توانند به میزان لازم حرارت را دفع کنند."
"در نتیجه ما باید از سیستم خنک کننده ای استفاده کنیم که در حرارت بین لایه ها را دفع می کند."
حرارت یکی از موانع عمده تولید تراشه های کوچکتر و سریعتر است.
حرارت در اثر حرکت الکترون ها در سیمهای بسیار نازک متصل کننده میلیونها قطعه موجود در تراشه ها و پردازنده های امروز ایجاد می شود.
اینتل به تازگی پردازنده ای با دو میلیارد ترانزیستور را تولید کرده است، اما هرچه تعداد قطعات روی یک پردازنده بیشتر می شود، مشکل دفع حرارت بیشتر می شود.
در نتیجه دانشمندان سراسر جهان در تلاش هستند تا موثرترین راه را برای دفع حرارت پیدا کنند.
از جمله در سال 2007 دانشمندان آمریکایی موتورهای باد بسیار کوچکی را تولید کردند که با تولید "باد" از عناصر باردار، یا یون، پردازنده ها را خنک می کند.
اما در پردازنده های چندطبقه که کارشناسان صنعت تولید تراشه از آن با عنوان یکی از آینده دارترین روشها برای ساخت پردازنده یاد می کنند، مشکل دفع حرارت چند برابر می شود.
تراشه ای که 4 سانتی متر مربع سطح دارد و تنها یک میلیمتر قطر، به اندازه یک کیلو وات گرما تولید می کند که 10 برابر یک المنت حرارتی معادل آن است.
برای حل این مشکل، دانشمندان آب را در لوله هایی عایق شده به قطر 50 میکرون (میلیونیوم متر) بین لایه های مختلف به گردش درآوردند.
برای جذب حرارت، آب بسیار موثرتر از هوا است و در نتیجه حتی با گردش مقدار بسیار کم آب، پژوهشگران شاهد تغییری عمده در وضعیت دفع حرارت بودند.
فکر استفاده از آب برای خنک کردن کامپیوترها فکر جدیدی نیست.
در اطراف اولین کامپیوترهای مین فریم (Mainframe) آب به گردش در می آمد و کامپیوترهای پرقدرت چند سال اخیر هم از خنک کننده های در تماس با آب استفاده کره اند.
شرکت کولیگی وابسته به دانشگاه استنفورد، در سال 2003 فن آوری موسوم به AMC را عرضه کرد که امکان به گردش درآوردن مایعات از میان صدها کانال بسیار ریز در سطح فوقانی یک تراشه را ایجاد می کرد.
شرکت اپل برای ساخت کامپیوتر پاور مک G5 خود که در سال 2004 به بازار عرضه شد از این فن آوری استفاده کرد.
آی‌بی‌ام اعلام کرده است که فن آوری خنک کنندگی با آب این شرکت در پنج سال آینده برای استفاده تجاری آماده خواهد بود.

حتما بخوانید !!

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 4:40 عصر

                    بر جسته ترین و مهم ترین افرادی که اینترنت را تغییر دادند !

ادامه مطلب...

سخن بزر گان!

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 3:47 عصر

          صحبت کردن از مردم در جایی که مردم حضور ندارند یا دروغ است یا عبث.

                                                                                دکتر علی شریعتی


نرم افزار های کاربردی

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 3:46 عصر

 

نرم افزار های کاربردی

Sqiriz water Reflections v2.3

برنامه ای جالب برای اعمال افکت های باران ،برف ، انعکاس تصویر روی آب ، حرکت و موج آب ب روی تصاویر ثابت و ایجاد یک انیمیشن زنده و متحرک با فرمت های فلش ، Avi و Gif  در حقیقت توسط این نرم افزار می توانید به زیبا ترین شکل به تصاویر ثابت جان ببخشید.

 


ایستگاه موفقیت !

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 3:45 عصر

       تفکر و نگرش مثبت به خود ، یکی از بهترین راه های ایجاد اعتماد به نفس است .

دوستانه

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 3:43 عصر

حتما شما هم درهنگام چت ، با افراد بی ملاحظه و بی فرهنگی مواجه شده ایدحال چطور باید با این افراد برخورد کرد؟؟!

برای این کار شما باید منوی استارت در دسکتاپ کامپیوتر خود را باز کنید و بعد انتخاب Run  کلمه cmd  را تایپ کنید و اینتر را بزنید . سپس در صفحه ای که باز می شود می بایست کلمه netstat -n  را تایپ کنید(حتما بعد از netstat فاصله بگذارید)و دوباره اینتر را بزنید. با این کار نوشته هایی ظاهر می شود.اکنون جایی که موشته شده است Local Address  مربوط به نشانی IP  شماست و جایی که نوشته است foreign Address  مربوط به نشانی IP  طرف مقابل است .البته بهتر است قبل از این کار به این مسیر بروید :  Start /run/cmd/ipconfig و وقتی که اعداد نوشته شد به گزینه IP Address  نگاه کنید که آن IP  ، در حقیقت IP  شماست. بعد از اینکه متوجه شدید شماره IP  شما چیست ، netstat -n را انجام دهید و IP  خودتان را پیدا کنید و روبروی IP  شما ، IP  طرف مقابل است. البته قبل از انجام کار اصلی (اخراج وی ) طرف مقابل شما باید پیغامی به شما بدهد. حال برای اینکه شما بتوانید آن شخص را از یاهو خارج کنید باید همان IP  طرف مقابلتان را کپی کنید و دوباره جعبه Run را باز کنید و عبارت زیر را تایپ کنید:

   t-(طرف مقابل  Ping   (IP

توجه کنید که بعد از ping  یک فاصله وجود دارد و بعد از وارد کردن شماره IP طرف مقابل باز هم یک فاصله و سپس -t . اکنون بعد از زدن کلید اینتر محیط داس باز میشود و بعد از چند لحظه طرف مقابل از Yahoo بیرون انداخته می شود.


ایا می دانید؟

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/7/20 3:42 عصر

فایل های PDF  حرف می زنند ؟!

ایا مایلید کامپیوتر، فایل های PDF  شما را قرائت کند ؟

برای این کار :

فایل PDF  مورد نظر را توسط نرم افزار Adobe Acrobat  اجرا کنید . سپس :

کلید های CTRL + SHIFT + B  = خواندن کل متن شما.

کلید های CTRL + SHIFT + V   =  خواندن صفحه ای که در آن هستید.

کلید های CTRL + SHIFT + E   = متوقف کردن عمل خواندن نرم افزار .

کلید های CTRL + SHIFT + C   = ادامه دادن عمل خواندن نرم افزار .

در این رابطه توجه داشته باشید که   Adobe Acrobat   تنها قادر به خواندن متون انگلیسی می باشد .