سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفند های اینترنتی

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/11 8:0 عصر

اگر از اینترنت اکسپلورر 7 برای مرور صفحات اینترنتی استفاده می‌کنید، حتمأ می‌دانید اطلاعات مربوط به جزئیات صفحات بازدید شده، با عناوین مختلف در حافظه سیستم باقی می‌ماند. این اطلاعات شامل لیست وب‌سایت های بازدید شده (History)، کوکی‌ها (Cookies)، فایل‌های موقت (Temporary Internet Files)، فرم‌ها و پسوردهای ثبت شده در صفحات اینترنتی است. قطعأ به دلیل پر شدن فضای هارددیسک و یا دلایل دیگر، گهگاهی لازم است این اطلاعات پاک شوند. طی نمودن مسیر پاک کردن اطلاعات از داخل اینترنت اکسپلورر نیز تاحدودی وقت‌گیر است. در این ترفند قصد داریم نحوه پاک نمودن اطلاعات فوق به سریع‌ترین شکل ممکن را به شما بیاموزیم.

 ادامه مطلب...

اطلاعات کامپیوتر خود را بیمه کنید...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/11 7:46 عصر

قطعات کامپیوتری دستگاه های حساسی هستند که با قرار گرفتن در مقابل کوچک ترین خطرات احتمالی سخت افزاری مانند نوسانات برق یا ضربه آسیب می بینند و در صورت تعمیر هم دیگر آن بازده اولیه را نخواهند داشت، حال تصور کنید که قطعه سخت افزاری که آسیب دیده است همان هارددیسک شما باشد و حتما در جریان هستید که هارد قسمتی از کامپیوتر است که به نوعی تمامی اطلاعات شخصی و سیستم عامل روی آن قرار دارند که اطلاعات شخصی نیز می تواند هر چیزی مانند عکس، فیلم، اطلاعات تجاری، پروژه های تحقیقاتی یا کاری و دیگر اطلاعات را دربر بگیرد. اینک و با توجه به اینکه به این مهم دست یافتید که هارد کامپیوتر تا چه اندازه برای شما مهم است این سوال مطرح می شود که اگر خدای ناکرده به هر دلیلی هارد شما دچار مشکل شد و در ادامه آن اطلاعات عزیز شما از بین رفت شما چه خواهید کرد یا اینکه بر اثر نصب یک برنامه برای پارتیشن بندی به طور اشتباه اطلاعات یک درایو از هارد شما پاک شود شما چه خواهید کرد حتما در جواب خواهید گفت بی نهایت آه و افسوس و مقداری غم و غصه اما به شما توصیه می کنیم غم و غصه را از خود دور کنید چرا که با پیشرفت فناوری های نوین هر روز بشر می تواند بر بسیاری از مشکلات به راحتی پیروز شود که در همین راستا نیز باید گفت برنامه هایی برای بازیابی اطلاعات از دست رفته طراحی شده اند تا از بروز این چنین مشکلاتی کاربران دارای راه حلی منطقی باشند.

ادامه مطلب...

دوست من کامپیوتر...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/11 7:43 عصر

                                                                                                      

مشاهده پیش نمایش فایل ها در ویستا

 یکی دیگر از امکانات جالب و کارامد ویندوز ویستا امکان مشاهده پیش نمایش (Preview ) فایل های مختلف قبل از باز نمودن و یا اجرای انها توسط برنامه های مختلف است. این قابلیت در ویستا فعال است و شما فقط باید پانل مربوط به ان را فعال کنید. برای این منظور در هر پنجره یا مکانی که باشید بروی گزینه Organize  که در قسمت منوی پنجره وجود دارد کلیک کنید و از منوی باز شده عبارت Layout  را انتخاب کنید و از منوی فرعی باز شده گزینه Preview  Pane را کلیک نمایی. با این کار در فضای سمت راست پوشه یا هر مکانی که هستید یک پانل اضافه می شود. حال تنها یک بار بر روی فایل مورد نظر کلیک نمایید تا پیش نمایشی از ان را در این پانل مشاهده کنید.


ترفندستان

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/11 7:40 عصر

حرکت کردن در بین پنجره ها با استفاده از ماوس و بدون کلیک کردن در ویستا

اگر همیشه پنجره های زیادی باز می کنید و دائما در حال گشت و گذار و رفتن از پنجره ای به پنجره دیگر هستید این ترفند به درد شما می خورد . با این ترفند می توانید با استفاده از ماوس و بدون کلیک کردن به راحتی در بین پنجره هایی که باز کرده اید حرکت کنید به این صورت کافی است با ماوس روی پنجره مورد نظر اندکب بایستید تا پنجره مورد نظر جلو امده و محتویات ان را ببینید. برای فعال کردن این قابلیت ویستا می بایست قسمت کنترل ویندوز ( Control Panel ) را باز نموده و سپس به قسمت Ease of Access  بوید. سپس گزینه Change how your mouse works را پیدا کرده و ان را کلیک کنید. در پنجره باز شده به دنبال گزینه Activate a window by hovering over it with the mouse  بگردید و جعبه انتخاب ان را فعال کنید و سپس گزینه Apply  را کلیک کنید . فقط به خاطر داشته باشید که زمان اندکی صرف خواهد شد که به این وضعبت جدید عادت کنید که صرف این زمان ارزش ان را دارد.

 


دنیای کامپیوتر

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/11 6:38 عصر

 Driver Checker v2.7.2 ابزاری قدرتمند برای مدیریت بر درایورهای نرم افزاری ::

استفاده بهینه از سخت افزارهای مختلف در سیستم های کامپیوتری و شناساندن آن ها به سیستم عامل ها با استفاده از درایورهای نرم افزاری صورت می گیرد. این درایورها در واقع برای سیستم عامل ها همانند یک راهنما عمل می کنند و استفاده از سخت افزارها را به راحتی با استفاده از فایل های مختلف برای کاربران فراهم می کنند. امروزه بسیاری از سیستم عامل ها به صورت پیشفرض سخت افزارهای مختلف را شناسایی می کنند اما برای استفاده بهینه از سخت افزارها می بایست این درایورها بر روی سیستم نصب شوند که نتیجه آن معمولا در هنگام کار با نرم افزارهای گرافیکی و یا هنگام اجرای بازی های مختلف مشهود می باشد. بسیاری از کاربران در هنگام نصب سیستم عامل زمانی را برای نصب درایورها می گذارند.

در این مطلب نرم افزاری را به شما معرفی می کنیم که در زمینه نگهداری درایورهای نصب شده بسیار مفید می باشد.

 

Driver Checker نام نرم افزاری قدرتمند در زمینه مدیریت بر درایورهای سخت افزاری سیستم می باشد که به کمک این نرم افزار کاربران می توانند بر درایورهای نصب شده در سیستم عامل مدیریت نموده و در صورت نیاز از آن ها فایل های پشتیبان تهیه نمایند . این نرم افزار از ویژگی های مختلفی در زمینه کنترل و مدیریت درایورهای نرم افزاری برخوردار می باشد که از میان آن ها می توان به قابلیت اسکن کامل سیستم و شناسایی خودکار درایورها ، به روزرسانی و نصب و نگهداری خودکار درایورها ، تهیه Backup از درایورها و قابلیت بازگردانی آن ها ، ارائه لیستی از درایورهای نصب شده و درایورهای مورد نیاز و ... اشاره نمود. این نرم افزار محصولی از شرکت CheeseSoft می باشد.