سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن بزرگان

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:56 عصر

شش راه برای جلب محبت مردم :1- صمیمانه نسبت به غیر، علاقه مند باشید. 2- تبسمی بر لب داشته باشید. 3- به یاد بیاورید که نام هر کس برای او شیرین ترین و مهمترین لغت قاموسهاست.4- شنیدن را بیاموزید، طرف خود را به شوق آورید که از خود سخن بگوید.5- با مخاطب از آنچه دوست دارد صحبت کنید.6- صمیمانه و صادقانه اهمیت او را برا ی خودش آشکار سازید.

((دیل کارنگی))


معرفی نرم افزار های امنیتی رایگان

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:53 عصر

محافظت از کامپیوتر؛ مفت و مجانی
 
  
محافظت از کامپیوتر در برابر ویروس‌ها مهم است. یک ویروس چموش می‌تواند اطلاعات تجاری را از بین ببرد یا حتی اجرای معمولی سیستم‌عامل کامپیوتر را با مشکل مواجه کند. چیزی که لازم است، نصب بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس است. خوشبختانه برخی از بهترین نرم‌افزارهای ضدویروس دنیا، رایگان هستند.

اما چرا این آنتی‌ویروس‌های فوق‌العاده رایگان هستند؟ این آنتی‌ویروس‌ها تنها برای کاربران خانگی رایگان هستند و نگارش‌های پولی آنها با قابلیت‌های بسیار پیچیده و ارتقا یافته برای کاربران حرفه‌ای و تجاری است.

1- AVG

آنتی‌ویــــروس رایگان AVG بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس فعلی است. این نرم‌افزار همزمان می‌تواند جاسوس‌افزارها را شناسایی کند، ایمیل‌ و لینک‌ها را اسکن کند و تقویم زمانبندی برای اسکن سیستم داشته باشد. برای این آنتی‌ویروس هیچ نیازی به پرداخت هزینه نیست و تنها یک کلیک با بهترین آنتی‌ویروس رایگان فاصله دارید.

http://clicklinks.ir/29911a

2- AVAST

نرم‌افــــزار AVAST یکی یگر از آنتی‌ویروس‌های رایگان است که قطعا می‌تواند در فهرست بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان قرار بگیرد. این آنتی‌ویروس نیز از آن دسته آنتی‌ویروس‌های رایگان است که همه کار می‌کند و دو موتور تشخیص ویروس و جاسوس‌افزار دارد و کامپیوتر شما را در مقابل هرگونه خطر مرگ‌آوری تضمین می‌کند.

http://clicklinks.ir/29911b

3ـ الزامات امنیتی مایکروسافت

الزامات امنیتی (Security Essentials) یــــکـــی از بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگانی است که در حال حاضر موجود است. مایکروسافت نسبتا در بازار آنتی‌ویروس‌ها تازه‌‌وارد به‌شمار می‌رود اما نباید بگذارید این اتفاق شما را بترساند. الزامات امنیتی نرم‌افزار بزرگی است که سیستم را در مقابل تمام بدافزارها محافظت می‌کند و به‌طور خودکار به‌روز می‌شود و کاربری آن بسیار ساده است.

http://clicklinks.ir/29911c

4ـ آنتی‌ویروس کومودو

کومودو (Comodo) یکی دیگر از برنامه‌های فوق‌العاده ضدویروس و بهترین نرم‌افزارها بوده که به‌سادگی می‌توان از آن استفاده کرد. کومودو خودش را بهترین آنتی‌ویروس بازار می‌نامد و آن را تضمین می‌کند. کومودو از یک فناوری اختصاصی به‌نام +Defense استفاده می‌کند و سیستم‌ را در مقابل تهدیدهای متخلف امن نگه می‌دارد.

http://clicklinks.ir/29911d

5ـ اویرا

اویرای (Avira) شخصی در مقابل ویروس‌ها، تروجان‌ها، کرم‌ها، جاسوس‌افزارها، تبلیغ‌افزارها و دیگر انواع بدافزارها مقاوم است و این نرم‌افزار را به یک ضدبدافزار تمام عیار تبدیل کرده است و یکی از بهترین نرم‌افزارهای ضدویروس جهان است.

http://clicklinks.ir/29911e

6ـ پاندا کلاود

پاندا کلاود (Panda Cloud) از چند نوع بدافزار شما را نجات می‌دهد:‌ ویروس‌ها، تروجان‌ها، کرم‌ها،‌ تبلیغ‌افزارها و... و درست همانند دیگر آنتی‌ویروس‌های رایگان دیگر در فهرست عمل می‌کند.

http://clicklinks.ir/29911f

7- ایمونت پروتکت

ایمونت پروتکت (Immunet Protect) آنتی‌ویروسی خاص، مبتنی بر ابر و بسیار شبیه به پانداست. ایمونت پروتکت می‌تواند کامپیوتر را در مابل‌بات‌ها، کرم‌ها، ویروس‌ها، تروجان‌ها، ثبت‌کننده‌های کلید و جاسوس‌افزارها حمایت کند.

http://clicklinks.ir/29911g

8- دیجیتال دیفندر

دیجیتال دیفندر (Digital Defender) آنتی‌ویروس محبوبی نیست اما قطعا در حق آن ظلم شده است. این آنتی‌ویروس قطعا یکی از بهترین ضدویروس‌هایی است که می‌توان به‌صورت رایگان تهیه کرد. این آنتی‌ویروس کامل است و روزانه به‌روز می‌شود.

http://clicklinks.ir/29911h

9- پی‌سی تولز

آنتی‌ویروس PC Tools امنیتی بسیار پایه‌ای علیه ویروس‌ها و دیگر بدافزارها دارد و خیلی شاهکار نیست، اما هنوز یکی از بهترین نرم‌افزازهای رایگان است که می‌توان پیدا کرد.

http://clicklinks.ir/29911i

این آنتی‌ویروس روی ویندوز7، ویندوز ویستا و ویندوز اکس‌پی بالا می‌آید. بزرگ‌ترین مشکلی که با این آنتی‌ویروس خواهید داشت این است که همواره هشداری دریافت می‌کنید مبنی بر این‌که این نرم‌افزار آنقدرها هم که فکر می‌کنید، رایگان نیست. البته اگر بخواهیم به نقاط مثبت آن نیز اشاره کنیم، باید گفت که این آنتی‌ویروس آنقدر سبک است که حتی حضور آن در فضای حافظه سیستم احساس نمی‌شود.

دیجیتال دیفندر از ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی پشتیبانی می‌کند و اندازه نصب آن بسیار کوچک است. روزانه دیتابیس ویروس‌ها را به‌روز می‌کند و قابلیت‌های ضدجاسوس‌افزار آن منحصربه‌فرد است.

ایمونت روی ویندوز7، ویندوز ویستا و ویندوز اکس‌پی فعال می‌شود و باید تمام مدت به اینترنت متصل باشید. بنابراین اگر اینترنت پرسرعت دارید، سراغ این آنتی‌ویروس بروید. همچنین می‌توان این آنتی‌ویروس را کنار دیگر آنتی‌ویروس‌ها از جمله AVG و الزامات امنیتی مایکروسافت نصب کرد.

نقطه تفاوت پاندا با دیگر آنتی‌ویروس‌ها این است که کار را از طریق کلاود (ابر) انجام می‌دهد و این یعنی اصل کار که توسط آنتی‌ویروس انجام می‌شود و سیستم را کند می‌کند، در یک کامپیوتر دیگر انجام می‌شود. بنابراین کامپیوترتان می‌تواند 24ساعته تحت اسکن باشد و شما هم به‌‌کار خود برسید. پاندا در ویندوزهای 7، ویستا و اکس‌پی کار می‌کند.

نکته:‌ پاندا می‌خواهد یک تول‌بار نصب کرده و یاهو را صفحه خانگی شما کند. از این‌رو اگر نمی‌خواهید، مواظب صفحه مربوطه باشید و تیک‌های گزینه‌های یاهو و نوار ابزار پاندا را بردارید. هیچ‌کدام از این دو مورد برای اجرای پاندا ضروری نیستند.

اویرا در ویندوز 7، ویستا و اکس‌پی کار می‌کند و حتی یک نسخه برای یونیکس نیز دارد. این آنتی‌ویروس همچنین توابع هیوریستیک هم دارد و استفاده از آن ساده است. تنها مساله ممکن، نصب اندکی پیچیده آن است که باید با دقت انجام دهید.

نکته:‌ هنگام نصب آنتی‌ویروس اویرا، از شما می‌خواهد که در وب‌سایت آن ثبت نام کنید، می‌توانید این کار را انجام ندهید، ثبت نام اجباری نیست.

کومودو در ویندوزهای 7، ویستا و اکس‌پی کار می‌کند و یکی از بهترین راه‌حل‌های امنیت سیستم در مقابل بدافزارها است. معمولا فایل‌های ناشناخته را تهدید در نظر می‌گیرد و این روش اغلب موثر و کارآمد است.

این آنتی‌ویروس برای ویندوزهای 7، ویستا و اکس‌پی قابل استفاده است. یکی از دلایل مهم استفاده از این آنتی‌ویروس این است که مستقیما از خود مایکروسافت آمده و زیروبم ویندوز دستش است. دیگر این ‌که دیدن وضعیت امنیت کامپیوتر در این آنتی‌ویروس بسیار ساده است. کافی است به آیکن آن نگاه کنید، اگر سبز بود همه چیز مرتب است؛ اگر قرمز بود، یک چیزی اشتباه است. الزامات امنیتی مایکروسافت از این بخش قابل دریافت است.

این آنتی‌ویروس با ویندوزهای 2000، اکس‌پی، ویستا و 7 همخوان است. این آنتی‌ویروس در خود تابع هیوریستیک نیز دارد و می‌تواند ویروس‌های ناشناخته را هم کشف کند. جالب است اشاره شود که AVAST از سال 1988 در حال توسعه بوده و گفته می‌شود تاکنون بیشتر از تمام آنتی‌ویروس‌های دیگر روی سیستم‌های‌عامل نصب شده است.

نکته: هنگام نصب AVAST از شما می‌خواهد مرورگر کروم را نصب کنید. اگر علاقه‌مند به‌ این ‌کار نیستید بهتر است تیک آن را بردارید. همچنین رجیستر کردن نرم‌افزار AVAST اجباری است وگرنه 30 روز بیشتر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. البته ثبت‌نام رایگان است و با ثبت‌نام می‌توانید بیشتر از 30 روز از این آنتی‌ویروس استفاده کنید. لینک دریافت AVAST در نشانی زیر یافت می‌شود:‌

آنتی‌ویروس AVG با سیستم‌های عامل ویندوز7، ویندوز ویستا و ویندوز اکس‌پی همخوان است و قابلیت‌های زیادی از جمله به‌روزرسانی مرتب، نصب ساده و پایداری این نرم‌افزار را به یکی از بهترین برنامه‌های آنتی‌ویروس فعلی بدل کرده است. برای دانلود AVG به نشانی زیر بروید:

نکته: تمام‌ آنتی‌ویروس‌های موجود در این فهرست کامل بوده و از آوردن نرم‌افزارهای آزمایشی و اشتراک‌افزار (Shareware) خودداری شده است. اینها بهترین نرم‌افزارهای آنتی‌ویروسی هستند که کاملا رایگان بوده و درست همانند آنتی‌ویروس‌های گران مک‌آفی و نورتون کار می‌کنند.


آیا می دانید ؟

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:51 عصر

ایا میدانید بى‌خوابى سریعتر از بى‌غذایى موجب مرگ آدمى می‌‌شود
ایا میدانید هر فرد بطور متوسط یک سوم عمر خود را در خواب می‌‌گذراند
ایا میدانید تمامی فلزات بجز آنتیموان و بیسموت در مواقع انجماد حجمشان کاهش می یابد
ایا میدانید استرانسیم از بقایای موجودات دریایی به دست می آید
ایا میدانید کادمیم فلزی سمی است که در ساخت باطری های خشک کاربرد دارد
ایا میدانید گالیم در دمای 30 درجه مایع می شود
ایا میدانید اکسید کروم در ساخت نوار کاست و فیلم ویدئو استفاده می شود
ایا میدانید لیتیم در جامد کردن روغن های صنعتی کاربرد دارد
ایا میدانید رادیم گرانترین فلز است
ایا میدانید رادار مخفف است و به معنای آشکار سازی و فاصله یابی به کمک امواج رادیویی است
ایا میدانید اب داغ زود تر از اب سرد یخ میزند
ایا میدانید خنده موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
ایا میدانید سرعت گریز براى زمین 12 کیلومتر در ثانیه و براى خورشید 618 کیلومتر بر ثانیه است
ایا میدانید جرم هریک از سیاهچاله ها بین 1 میلیون تا 1 بیلیون جرم خورشیدی است
ایا میدانید بعد از مهبانگ دمای جهان در حدود 300میلیارد درجه کلوین رو به نزول گذاشت
ایا میدانید مواج رادیویی بلند ترین طول موج را دارند که به حدود 2 کیلو متر میرسد
ایا میدانید بیشترین درجه حرارت ثبت شده برای انفجار بمب هیدروژنی 100,000,000K است
ایا میدانید کمترین درجه حرارت ثبت شده برای نقطه ی جوش هلیوم 273- C است
ایا میدانید نور میتواند دور کره ی زمین (خط استوا) را 7.5 بار در 1 ثانیه طی کند.
ایا میدانید میشود اب را در یک لیوان کاغذی بجوش اورد. (بدون سوختن لیوان)
ایا میدانید طبق تئوری ریسمان جهان قبل از Big Bang دارای 10 بعد بوده است
ایا میدانید اما طبق تئوری M-theory که جدیدتر و کامل تر است جهان دارای 11 بعد بوده است
ایا میدانید بیشترین سرعت یک جسم در سقوط آزاد 120 مایل در ساعت است ( اصطکاک هوا )
ایا میدانید به طور متوسط از هر 1020 متر مکعب فضا در دنیا تنها 1 متر مکعب حاوی ماده است.
ایا میدانید رومر اولین کسی است که تلاش کرد سرعت نور را اندازه بگیرد
ایا میدانید پس از رومر تا کنون بیش از 100 نفر حداقل 163 بار سرعت نور را اندازه گرفته اند
ایا میدانید لیزر مخفف light amplification by stimulated emission of radiation می باشد
ایا میدانید لیزر به معنای تقویت نور توسط تشعشع تحریک شده است
ایا میدانید نانولوله‌ها ساختارهای کربنی 100 برابر قویتر از فولاد دارند
ایا میدانید وزن نانولوله‌ها یک ششم وزن فولاد است
ایا میدانید نسبت استحکام به وزن درنانولوله‌ها 600 برابر بیشتر از فولاد است
ایا میدانید نانولوله‌ها میتوانند عایق، نیمه هادی و یا هادی باشند
ایا میدانید 75 نفر ارکسترا میتوانند قدرت لازم برای روشن کردن 1 لامپ کوچک را بوجود بیاورند (با صدا)
ایا میدانید این در حالی که باید 2 میلیون ادم حرف بزنند تا بتونند یک لامپ 50 واتی رو روشن کنند
ایا میدانید فرمول بالا برابر است با : قدرت مساوی است با شدت * محیط کره
ایا میدانید هنگام رعد و برق اختلاف پتانسیل بین ابر و زمین به 10 تا 100 میلیون ولت میرسد
ایا میدانید در عرض یک ده هزارم ثانیه جریانی در حدود 30 هزار امپر از هوای یونیزه میگذرد
ایا میدانید هنگام رعد و برق این جریان در ولتاژ 10 میلیون ولت توان گرمایی در حدود 100 میلیارد وات دارد
ایا میدانید چنین توانی حتی در یک ده هزارم ثانیه میتواند گرمایی در حدود 10 میلیون ژول ایجاد کند
ایا میدانید این تغییر ناگهانی دما از حدود 300 کلوین به 300 هزار کلوین حجم هوا را 100 برابر میکند
ایا میدانید هنگام رعد و برق دمای ان را به بیش از 2000 درجه میرساند
ایا میدانید پودولفسکی که اهل لهستان است قویترین مرد جهان است
ایا میدانید در لامپ یک جریان کم از رشته تنگستن میگذرد و دمای ان را به بیش از 2000 درجه میرساند
ایا میدانید دانشمندان زنبورهایی تربیت کرده‌اند که می‌توانند در کشف بمب و به انسان کمک کنند
ایا میدانید کودکانی که بیشتر از گیاهان و سبزیجات و مواد خام غذایی می خورند از دیگران با هوش ترند
ایا میدانید شاید جهان 30 میلیارد سال دیگر منقبض شده و از بین برود و یک جهان دیگر بوجود اید
ایا میدانید کلمع عشق از گیاهی به نام عشقه گرفته شده که دور جفت خود می پیچد و بالا می رود
ایا میدانید خمیازه از دوره جنینی و 11 هفته ای هم قابل مشاهده است
ایا میدانید منظومه شمسی 6.4 میلیارد سال بیش شکل گرفته است
ایا میدانید مغز خیلی بیش از آنچه که به نظر می‌رسد توانایی دارد
ایا میدانید جهان 71 میلیارد سال پیش از حالتی بسیار چگال و داغ سربر آورده است
ایا میدانید 3.6 ?میلیارد سال قبل نخستین گونه‌های حیات تک سلولی در زمین نیز وجود داشته است
ایا میدانید زمین 4.6 ?میلیارد سال قبل بوجود آمد و آب از 3.8 ?میلیارد سال قبل در زمین پدیدار شد.
ایا میدانید کهکشان راه شیری ، کهکشانی مارپیچی است که شامل حدود 500 میلیارد ستاره است
ایا میدانید قطر هسته یک کهکشان در حدود 100,000 سال نوری است
ایا میدانید هسته خارجی زمین که ترکیبات آن تاکنون یک راز بوده از آهن و منیزیم بوجود آمده است
ایا میدانید حالات صورت انسان در شرایط احساسی مختلف، موروثی است
ایا میدانید دانشمندان یک عنصر فوق سنگین با عدد اتمی 118 یافتند که کسری از ثانیه پایدار است
ایا میدانید پهنه مغز انسان به مانند کامپیوتر دیجیتال از مبنای باینری استفاده میکند
ایا میدانید بدن انسان برای دویدن و تعقیب شکار ساخته شده است
ایا میدانید گردو با چربی های ناسالم می جنگد
ایا میدانید مصرف بادام انسان را لاغر می کند
ایا میدانید در کوبا عده زیادی از مردم بیش از 100 سال عمر می کنند.
ایا میدانید خواب راحت ، نشانه سلامت است
ایا میدانید درجه حرارت مرکز زمین به 5530 درجه میرسد و تمام مواد موجود در آن گداخته اند
ایا میدانید بدن انسان از 112 عنصر که طبیعت را تشکیل داده اند تشکیل شده است
ایا میدانید انرژی تاریک از 9 میلیارد سال پیش وجود داشته است
ایا میدانید انرژی تاریک نزدیک به 70 درصد از انرژی کیهان را به خود اختصاص داده است
ایا میدانید قدیمی‌ترین گونه جانوری Triops با قدمت 220 میلیون سال که به آن فسیل زنده میگویند
ایا میدانید ساعت بدون خطایی را ساختند که در 6 میلیون سال، کمتر از 1 ثانیه خطا می‌کند.
ایا میدانید دایناسورها حدود 65 میلیون سال قبل از بین رفتند
ایا میدانید دایناسورها فقط در اثر برخورد یک شهاب سنگ از بین رفتند
ایا میدانید ضریب هوشی مردان از زنان بالاتر است
ایا میدانید مورچه ها متخصصان برجسته علم ژنتیک هستند
ایا میدانید قدیمیترین معبد جهان دارای قدمت 70 هزار سال است
ایا میدانید وزن 1 قاشق چایخوری از سیاه چاله ها 2 میلیارد تن است بله 2 میلیارد تن
ایا میدانید در وسط روز در هر مترمربع از سطح زمین 6,000,000,000,000,000 ژول انرژی هدر میرود
ایا میدانید این مقدار انرژی فقط در 1 ثانیه هدر میرود پس در چند ساعت چقدر است؟!!
ایا میدانید مساحت زمین 515 میلیون کیلومتر است
ایا میدانید اگر سفینه ی با استفاده از پاد ماده ساخته شود دارای سرعت نور خواهد شد
ایا میدانید دانشمندان به نشانه‌های جدید احتمال انتقال حیات از فضا به زمین دست یافته‌اند
ایا میدانید ختنه خطر آلودگی به HIV را کاهش می دهد
ایا میدانید جرم زمین 21 بتوان 10*6.6 تن است
ایا میدانید چگالی زمین نسبت به آب 5.5 میباشد(5.5 برابر از آب سنگین تر است)
ایا میدانید بیشترین چگالی را در بین سیارات منظومه شمسی زمین دارا میباشد.
ایا میدانید عمر پیدایش زمین 5 میلیارد سال است
ایا میدانید اندازه قلب هر کس به اندازه مشت اوست
ایا میدانید مغز ما هنگام بیداری از خواب مثل کامپیوتر بوت و برای انجام کارهای سنگین اماده میشود
ایا میدانید جدیدا کشف شده است که داخل مغز ما یک سیستم عامل مافوق تصور وجود دارد
ایا میدانید سرعت گریز سیاه چاله ها بیشتر از سرعت نور است
ایا میدانید برای فرار از نیروی جاذبه زمین به سرعت 40,000 km نیاز است
ایا میدانید برای فرار از جاذبه سیاه چاله ها به سرعت 1 میلیارد و 80 میلیون کیلومتر نیاز است
ایا میدانید گرم کردن بیش از اندازه اطاق باعث الودگی هوای اطاق میشود
ایا میدانید شما مغزتان را کنترل میکنید یا مغزتان شما را ؟ جواب :هر دو
ایا میدانید انسان چگونه راه میرود در حالی که هنگام راه رفتن یا دویدن به ان فکـــــــــر نمی کند؟؟؟؟؟
ایا میدانید انسان بالغ به طور متوسط روزانه 7 تا 13 هزار قدم بر میدارد
ایا میدانید موش صحرایی میتواند به مدت 8 دقیقه زیر اب بماند
ایا میدانید بچه دلفین از مدتی که به دنیا میاید به مدت 1 ماه اصلا نمیخوابد
ایا میدانید از بین رنگها رنگ سفید برای زنبور ارمش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت کننده است
ایا میدانید شواهدی یافت شده است که انسانها 3 هزار سال قبل از م هم از لباس زیر استفاده میکردند
ایا میدانید مانیتوری ساخته شده که به راحتی میتوان ان را تا کرد.جنس این مانیتور از پلاستیک است
ایا میدانید عمر تقریبی کائنات به بیش از 1.4 میلیارد سال میرسد
ایا میدانید سال 1889 م برای اولین بار توت فرنگی به شکل امروزی وارد بازار شد
ایا میدانید بزرگترین تربچه دنیا با وزن 12 کیلو در اریزونا پرورش یافت این تربچه از یک هندوانه بزرگتر است
ایا میدانید بزرگترین کباب 180 متر با 150 کیلو ادویه و 100 ک نمک 1300 ک گوشت وزن 1850 ک داشت
ایا میدانید بزرگترین باتلاق در روسیه با م 46.950 ک م و باتلاق دیگری با 109.000 ک م در برزیل است
ایا میدانید مسن ترین قاضی جهان در 65 سالگی به مقام قضاوت رسید و تا 107 سالگی قاضی بود
ایا میدانید تار عنکبوت از قویترین بافته هاست و دوامش از آهن بیشتر است و به ان آهن حیوانی گویند
ایا میدانید تار عنکبوت 2 برابر طول خودش کش می آید بدون آنکه پاره شود
ایا میدانید تارش قدرتی دارد که یک زنبور که سرعت 32 ک م دارد و حجمش چندتای عنکبوت است نگه دارد
ایا میدانید در جهان بیش از 30 هزار نوع عنکبوت وجود دارد
ایا میدانید جثه عنکبوت های ماده از نرها بزرگتر است
ایا میدانید مورچه های دیگر هم میتوانند مسیر لانه را به دیگر مورچه ها نشان دهند
ایا میدانید از بین 2800 نوع مارهای امروزی، تنها 300 نوع آنها سمی یا خطرناک اند
ایا میدانید مار ناشنوا ست و محیط اطراف خود را با ارتعاشاتی که از زمین دریافت میکند احساس میکند.
ایا میدانید خرچنگهای ماده پس از جفتگیری، زوج خود را میکشند و میخورند.
ایا میدانید حافظه ی ماهی قرمز فقط 3 ثانیه است
ایا میدانید کلاغ و دراکوب و عقاب باهوش ترین پرندگان هستند
ایا میدانید علت چشمک زدن ستارها جو زمین است نه خود ستاره
ایا میدانید دانشمندان معتقدند هسته سیاه چاله ها از یک اتم هم کوچکتر است
ایا میدانید تمام زیر دریایی را با الهام از کوسه می سازند
ایا میدانید دستگاه تنفس کروکودیل به گونه ای که میتوانند 1 ساعت بدون تنفس در زیر آب بمانند
ایا میدانید گنجشک 3500 پر در بدنش دارد که میتواند درسرد ترین روز حرارت بدنش را به 41 برسانند
ایا میدانید درازترین حیوان جهان کرم بند کفشی است که طولش به 57 متر میرسد
ایا میدانید مورچه بولداگ سیاه در استرالیا با یک گاز میتواند انسانی را از پا دراورد
آیا میدانید که کوسه ها در طبیعت تنها از دلفین ها به صورت طبیعی می ترسند
ایا میدانید کوسه ها فاصله های دورتر از 5 متر را مطلقا نمی بینند
ایا میدانید امواج گاما دارای کوتاهترین طول موجند طول موج این امواج 1 میلیون میلیونیم متر است
ایا میدانید بیشتر ستارگان داغتر از خورشید بین 10 تا 100 برابر خورشید جرم دارند
ایا میدانید پلاسما حالتی از ماده است که ماده در دمای 20,000 کلوین قرار دارد
ایا میدانید کوسه میتواند تا فاصله 50 کیلومتری را حس کند
ایا میدانید وال که بزرگترین جانور روی زمین است از کوچکترین موجودات تغذیه می کند.


داستان کوتاه

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:46 عصر

وعده

پادشاهى در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت سرباز پیرى را دید که با لباسى اندک در سرما نگهبانى مى‌داد.
از او پرسید: آیا سردت نیست؟
نگهبان پیر گفت: چرا اى پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم.
پادشاه گفت:....

من الان داخل قصر مى‌روم و مى‌گویم یکى از لباس‌هاى گرم مرا برایت بیاورند.
نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده‌اش را فراموش کرد.
صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالى قصر پیدا کردند، در حالى که در کنارش با خطى ناخوانا نوشته بود:
اى پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل مى‌کردم اما وعده لباس گرم تو مرا از پاى درآورد!


موبایل - دانلود - نرم افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:43 عصر

بازی پرطرفدار Angry Birds v1.3.5 - مخصوص آندروید

با سر و صدای فراوان نسخه جدید بازی پرندگان خشمگین برای موبایل های با سیستم عامل آندروید عرضه شده است. اکثر مقالات حکایت از کیفیت بالا تر این نسخه از بازی نسبت به نمونه مشابه برای سیستم عامل iOS دارد.

 

بازی پرندگان خشمگین برای آندروید - www.Ir-Tci.org

 

 بازی فوق بر روی گوشی Google Nexus One تست شده است.

 پیشنهاد : مجموعه کامل آندروید

 دانلود - با حجم 11.75 مگابایت ( سرور 1 )
 دانلود - با حجم 11.75 مگابایت ( سرور 2 )
 دانلود - با حجم 11.75 مگابایت ( سرور 3 )

 پسورد : www.ir-tci.org

 


سخت افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:42 عصر

آناتومی حافظه های SSD

حافظه های SSD که (مخفف Solid State Drive )  در حقیقت یک وسیله ذخیره سازی اطلاعات و فایل ها و برنامه های کامپیوتری درست مانند هارد دیسک ها هستند. اما برای ذخیره سازی اطلاعات از چیپ های حافظه فلش استفاده می کنند. در حالیکه هارد دیسک ها اطلاعات را روی دیسک های مغناطیسی ذخیره می کنند. چون حافظه های SSD اطلاعات را به صورت الکتریکی ذخیره می کنند. در مقایسه با ذخیره سازی اطلاعات در هارد دیسک ها که به صورت مغناطیسی است به مراتب سریعتر هستند. ما می توانیم دو دلیل برای سرعت بالاتر حافظه های SSD ذکر کنیم: اول، احتیاج به تبدیل اطلاعات از مغناطیسی به الکتریکی و بالعکس برای تبادل اطلاعات با مادربرد وجود ندارد، دوم اینکه هیچ قطعه مکانیکی در حافظه های SSD وجود ندارد، بنابراین اطلاعات به سهولت در دسترس هستند. در حالیکه در یک هارد دیسک به اندازه زمانیکه هد به محل ذخیره اطلاعات برسد زمان نیاز است. در این مقاله از مقالات آموزش سخت افزار یاد بگیر دات کام قصد داریم شما را بیشتر با حافظه های SSD آشنا کنیم.

با توجه به آنچه گفته شد در  SSD ها اطلاعات در چیپ های حافظه ذخیره می شوند نه در دیسک سخت بنابراین استفاده از دیسک  SSD که این روزها مصطلح شده است صحیح نمی باشد و بهتر است بگوییم حافظه های SSD.

حافظه های SSD در اندازه های متنوعی در بازار یافت می شوند اما اندازه معمول آنها 4.75 در 6.35 سانتی متر است این اندازه استاندارد هارد دیسک هایی است که برای لپ تاپ ها استفاده می شود و جالب است بدانید حافظه های SSD اولین بازاری را که هدف گرفتند بازار لپ تاپ ها و وسایل الکترونیکی قابل حمل نقل بود  البته در این بازار مزایای قابل توجهی برای رقابت با هارد دیسک ها هم دارند. اولین مزیت حافظه های SSD مصرف برق کمتر در آنهاست هر چند این اختلاف برای یک کامپیوتر شخصی که تغذیه خود را از پریز برق می گیرد خیلی قابل لمس نیست ولی برای یک لپ تاپ که تغذیه خود را از باتری می گیرد قابل توجه است. دوم اینکه حافظه های SSD نسبت به هارد دیسک ها نسبت به ضربه و تکان های شدید بسیار مقاوم تر هستند و اطلاعات خود را از دست نمی دهند در حالیکه در هارد دیسک در اثر ضربه یا تکان های شدید ممکن است به سادگی همه اطلاعات خود را از دست بدهید.

حافظه های SSD با درگاه های رابط مختلف برای تبادل اطلاعات یافت می شوند ولی معمولاً حافظه های SSD با درگاه ساتا ( SATA ) ارائه می شوند.

در داخل حافظه های SSD سه قسمت اصلی وجود دارد: حافظه فلش، کنترلر و بافر که مختصری در مورد هر کدام صحبت می کنیم.

حافظه های فلش

حافظه های فلش همان جایی است که اطلاعات ذخیره می شوند. این همان نوع حافظه ای است که در حافظه های USB و کارت های حافظه وجود دارد این نوع حافظه وقتی تغذیه اش قطع می شود اطلاعات را در خود نگه می دارد در حالیکه در حافظه های الکترونیکی دیگر مانند آنهایی که در رم کامپیوتر شما وجود دارد این گونه نیست و با قطع تغذیه این اطلاعات از بین می روند. علت گرانی یک حافظه SSD هم در این است که تعداد زیادی از این چیپ ها را در خود جای داده است.

حافظه بافر

یک چیپ حافظه SDRAM با توان مصرفی پایین است که برای افزایش سرعت تبادل اطلاعات بین کنترلر و درگاه SATA مورد استفاده قرار می گیرد.

کنترلر

کنترلر در حقیقت مغز SSD است و همان قسمتی از حافظه  SSD است که تعیین کننده سرعت آن می باشد. تا کنون فقط چند شرکت خاص این نوع چیپ ها را تولید کرده اند که معروفترین آنها عبارتند از: Indilinx ، اینتل، سامسونگ، JMicron . کنترلر چیپ های حافظه فلش را در ردیف هایی سازماندهی می کند که به آنها « کانال » می گویند و از نظر تئوری به صورت مستقل قابل دسترسی هستند. بنابراین یک کنترلر با 10 کانال احتمالاً از کنترلری که 8 کاناله است سریعتر است. گفتم احتمالاً چون کارایی و عملکرد خوب به عوامل دیگری هم بستگی دارد. این کنترلر ها را با نام SOC یا System On a Chip هم می خوانند


ایستگاه موفقیت !!!

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:39 عصر

 

اگر قلوه سنگ های ته جوی نبود ، ترنّم زیبای آب را چگونه می شنیدیم و اگر سختیها ی زندگی نبود ، چگونه خوبیهای آنرا حس می کردیم


سخت افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:30 عصر

مهمترین قطعات کامپیوتر برای بازی 

 

وقتی به فکر خرید یک کامپیوتر جدید هستید یا می خواهید کامپیوتر خود را ارتقا دهید انتخاب صحیح قطعات سخت افزار بسته به کاربرد شما بسیار مهم است. بسیاری افراد برای کامپیوتر خود هزینه زیادی می پردازند در حالی که آن را برای کارهای دفتری ساده و سبک استفاده می کنند و عملاً از قابلیتهای آن استفاده نمی کنند و بعضی افراد کامپیوتری می خرند که پس از مدت کوتاهی مجبور می شوند قطعات مهم آن را عوض کنند چون جوابگوی نیاز آنها نیست لذا در این مقاله از مقالات آموزشی یادبگیر دات کام شما را با قطعات مهم برای انتخاب کامپیوتری که جوابگوی بازیهای رایانه ای باشد بیشتر آشنا کنیم. همانطور که می دانید یک کامپیوتر ترکیبی از قطعات مختلف است و هر کدام از آنها در اجرای هر چه بهتر بازی مورد نظر شما نقش خاص خود را دارد حال به بررسی قطعات مؤثر در اجرای درست یک بازی رایانه ای می پردازیم.

 

پرسسور

پرسسور یا CPU مغز کامپیوتر است و همچنین وظیفه هماهنگی آنچه در سیستم می گذرد را هم بر عهده دارد پرسسورها در سالهای اخیر با ورود CPU های چند هسته ای بسیار پیچیده تر شده است یکی از فاکتورها برای بیان سرعت CPU بیان می شود عددی اس که با واحد GHZ بیان می شود اما یک CPU دو یا چند هسته ای با GHZ ای برابر با یک CPU معمولی (تک هسته) به مراتب سریعتر است و برای اجرای بازیهای رایانه ای قابلیتهای بیشتری دارد به عنوان مثال بازی sim3 برای اجرا حداقل یک CPU تک هسته 2.6 گیگاهرتزی لازم دارد در حالی که همین بازی را می توانید به راحتی با یک پرسسور Dual - core 1.8 GHZ اجرا کنید.

 


رم

رم حافظه موقت کامپیوتر شماست و هر اطلاعاتی که در حال استفاده است رم باید آن را در خود نگه دارد. هر چه کامپیوتر شما رم بیشتری داشته باشد اطلاعات بیشتری در خود می تواند نگه دارد و معطلی و تأخیر کامپیوتر کمتر می شود. و یک بازی که 2 گیگابایت رم لازم دارد اگر با کامپیوتر که رم 3 گیگابایتی دارد اجرا شود هم سریعتر و هم نرم تر اجرا می شود. اگر رم زیادی داشته باشید می توانید بیش از یک برنامه را در آن واحد اجرا کنید و گاه می توانید همزمان با اجرای بازی یک نرم افزار mp3 player هم در پشت زمینه بازی استفاده کنید تا هیجان آن را افزایش دهید.

 

کارت گرافیک

این کارت مسئول اجرای عناصر تصویری بازی است. یک کارت گرافیک قوی نه تنها کیفیت تصویری بازی را بالا می برد بلکه به شما فرست می دهد بازی را با تعداد فریم بر ثانیه بیشتر و با تأخیر کمتر اجرا کنید. تعداد نفرات و قهرمانان بازی هم در سرعت بازی شما مؤثر است و زمانیکه این تعداد زیاد می شود اگر کارت گرافیک شما به اندازه کافی قوی نباشد احتمالاً بازی کند یا حتی متوقف می شود.

یکی از اساسی ترین عوامل در انتخاب کارت گرافیک حافظه آن است که هر چه بالاتر باشد مناسب تر است ولی غیر از حافظه مدل کارت گرافیک هم مهم است هر بازی جدیدی که به بازار می آید دارای ویژگیهای خاص خود است که ممکن است کارت های گرافیک قدیمی از آنها پشتیبانی نکند.

 

هارد دیسک

هارد دیسک تأثیر زیادی در سرعت اجرای بازی های ندارد اما در تعداد بازیهایی که می توانید در کامپیوتر خود ذخیره یا نصب کنید تأثیر درد و اگر می خواهید بازیهای مختلف در کامپیوتر خود نصب کنید برای هر کدام از آنها باید فضای کافی داشته باشد امروز بعضی بازی ها به 7 تا 10 گیگ فضای خالی نیاز دارند پس به فضایی بسیار بیش از 10 گیگابایت نیاز دارد تا بتوانید چند بازی را همزمان نصب کنید. دیگر اینکه اگر به جای هارد دیسک از حافظه های SSD  استفاده کنید هنگام بازی در مواقعی خاص که رم پاسخگو نیست سرعت بازی شما کمتر تحت تاثیر سرعت پایین هارد دیسک ها قرار می گیرد


دانلود نرم افزار - امنیت

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:23 عصر

Acronis Internet Security 2010

 بسته امنیتی  قدرتمند و محصول شرکت Acronis می باشد که این امکان را برای کاربران خود فراهم می آورد تا براحتی و بگونه موثر بتوانند از رایانه خود فعالیتهای آنلاین خویش در برابر انواع تهدیدهای روزافزون فضای سایبر از قبیل ویروس ها، تروجان ها، روت کیتها، سارقین هویت، حملات هکری، Pishing، بدافزارها، جاسوس افزارها و غیره محافظت  ایمن نمایند. با استفاده از این نرم افزار می توانید به عنوان یک عضو از خانواده بزرگ محصولات Acronis  که برای محافظت از رایانه های شما دربرابر تهدیدهای خارجی و داخلی طراحی شده است از گزند تمامی نرم افزارهای مخرب در امان بمانید. با استفاده از این برنامه می توانید از وب بدون اینکه قربانی جرایم موجود در آن شوید استفاده نمایید، Acronis Internet Security  بدافزارها را از دسترسی به اطلاعات شخصی موجود در ایمیل های شما ویا مواردی که در حین انجام فعلیتهای آنلاین بوجود می آیند باز می دارد، و صفحات وب جعلی که تلاش به سرقت اطلاعات مربوط به نام و رمزعبور کارتهای اعتباری شما می شوند را موتقف نموده تا براحتی و با اطمینان کامل بتوانید وظایف بانکی، خرید و مرور وب بصورت آنلاین را انجام دهید. کنترل های سرپرستی (Parenting) نیز این امکان را به شما می دهند تا دسترسی به وبسایتهای نامناسب را بلاک نموده، و بازه های زمانی را که فرزندان شما می توانند به اینترنت و بازی ها دسترسی داشته باشند را محدود نمایید، ونیز فایلهای مهم و اطلاعات شخصی خود را بااستفاده از صندوقچه ایمن نرم افزار محافظت نمایید. محافظت در برابر سارقین هویت، بلاک نمودن ایمیل های مشکوک، و صفحات وب مشخص، رمرنگاری پیام های فوری ارسالی و دریافتی شما، اسکن سریع و موثر سیستم، استفاده کم از منابع سیستمی و… از دیگر ویژگی های این نرم افزار می باشند.

قابلیتهای کلیدی نرم افزار Acronis Internet Security Suite 2010 Build 13.0.17.343 :

  • اسکن تمامی محتوای وب، ایمیل ها، ترافیک پیام های فوری و فعالیتهای آنلاین شما
  • استفاده از فناوری پیشتاز آنتی ویروس برای محافظت در برابر ویروس ها و دیگر بدافزارها
  • محافظت ضد اسپم برای بلاک نمودن ارتباطات ایمیل ناخواسته
  • بلاک نمودن صفحات وبی که تلاش به سرقت اطلاعات شخصی و هویت آنلاین شما می شوند
  • استفاده از فایروال دوطرفه
  • ایمن سازی خودکار اتصالات اینترنتی شما
  • کنترل های سرپرستی و مدیریت شبکه قدرتمند
  • قدرت شناسایی تهدید بی نظیر
  • جلوگیری از درز اطلاعات شخصی از طریق ایمیل و وبگردی
  • رمرنگاری ارتباطات از طریق پیام های فوری
  • گزینه های بهینه برای حالت بازی
  • استفاده از فناوری بهینه اسکن
  • حالت لپ تاپ برای صرفه جویی در میزان استفاده از باتری

و… 

دانلود نرم افزار با حجم ??? MB

سرور BinDownload:
قسمت اول | قسمت دوم | قسمت سوم


یه نکته کوچک !!!

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/8/25 8:11 عصر

 

حقیقت انسان ها به آن چیزی نیست که اظهار می کنند بلکه آن چیزی است که از اظهار آن عاجزند.
پس برای آنکه آنها را بشناسی به گفته هایشان گوش نده بلکه به نا گفته های آنها گوش فرا بسپار.


   1   2      >