سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبریک

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 8:0 عصر

       5 اسفند، روز مهندسی بر جامعه مهندسان مبارک باد.

پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندسی

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 7:0 عصر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خواجه نصیر الدین طوسی  672-598

محمد بن حسن جهرودی طوسی مشهور به خواجه نصیر الدین طوسی در تاریخ 15 جمادی الاول سال 598 هجری قمری در طوس ولادت یافته است. او به تحصیل دانش علاقه زیادی داشت و از دوران جوانی در علوم ریاضی و نجوم و حکمت سرآمد شد و از دانشمندان معروف زمان خود گردید. طوسی یکی از سرشناس ترین و با نفوذترین چهره های تاریخ اسلامی است.
علوم دینی و علوم عملی را زیر نظر پدرش و منطق و حکمت را نزد خالویش بابا افضل ایوبی کاشانی آموخت. تحصیلاتش را در نیشابور به اتمام رسانید و در آنجا به عنوان دانشمندی برجسته شهرت یافت. خواجه نصیر الدین طوسی را دسته ای از دانشوران خاتم فلاسفه و گروهی او را عقل حادی عشر (یازدهم) نام نهاده اند. علامه حلی که یکی از شاگردان خواجه نصیر الدین طوسی می باشد درباره استادش چنین می نویسد: خواجه نصیر الدین طوسی افضل عصر ما بود و از علوم عقلیه و نقلیه مصنفات بسیار داشت. او اشرف کسانی است که ما آنها را درک کرده ایم. خدا نورانی کند ضریح او را.
در خدمت او الهیات، شفای ابن سینا و تذکره ای در هیئت را که از تألیفات خود آن بزرگوار است قرائت کردم. پس او را اجل مختوم دریافت و خدای روح او را مقدس کناد. نصیرالدین زمانی پیش از سال 611 در مقابل پیشروی مغولان به یکی از قلعه های ناصرالدین محتشم فرمانروای اسماعیلی پناه برد. این کار به وی امکان داد که برخی از آثار مهم اخلاقی، منطقی، فلسفی و ریاضی خود از جمله مشهورترین کتابش «اخلاق ناصری» را به رشته تحریر درآورد. وقتی که هولاکو به فرمانروایی اسماعیلیان در سال 635 پایان داد طوسی را در خدمت خود نگاه داشت و به او اجازه داد که رصدخانه بزرگی در مراغه احداث کند که شروع آن از سال 638 بود. برای کمک به رصد خانه علاوه کمکهای مالی دولت اوقاف سراسر کشور نیز در اختیار خواجه گذارده شده بود که از عشر (یک دهم) آن جهت امر رصدخانه و خرید وسایل و اسباب و آلات و کتب استفاده می نمود در نزدیکی رصد خانه کتابخانه بزرگی ساخته شده بود که در حدود چهارصد هزار جلد کتب نفیس جهت استفاده دانشمندان و فضلا قرار داده بود که از بغداد و شام و بیروت و الجزیره بدست آورده بودند در جوار رصدخانه یک سرای عالی برای خواجه و جماعت منجمین ساخته بودند و مدرسه علمیه ای جهت استفاده طلاب دانشجویان.

ادامه مطلب...

ایستگاه موفقیت !

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 5:0 عصر

            پیروزی به سراغ کسی می رود که فرصت تفکر درباره شکست را ندارد .

کوییک هیل کنفرانس بین المللی AVAR2008 را برگزار می کند

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 4:0 عصر

شرکت تکنولوژیهای کوییک هیل Quick Heal tecnology مفتخر است به اطلاع برساند که کنفرانس بین المللی AVAR2008 در هتل تاج محل دهلی نوهندوستان برگزار خواهد شد.
این کنفرانس از تاریخ 10 دسامبر تا 12 دسامبر 2008 برگزار می شود. این همایش، بزرگترین کنفرانس آسیا- اقیانوسیه در رابطه با تکنولوژیهای Malware و بد افزارها می باشد. گفتنی است این اولین باری است که این کنفرانس در هند برگزار می شود.


AVAR یک سازمان غیر انتفاعی است که اصلی ترین هدف آن جلوگیری از گسترش خطراتی است که برنامه های Malware و بد افزارها سبب آن هستند. AVAR هم اکنون شامل اعضایی از 15 کشور یا منطقه می شود که همه اعضای آن تنها از آسیا و اقیانوسیه نیستند بلکه سراسر جهان را شامل می شود. این نشان می دهد که فعالیتهای تحقیقاتی ضد نرم افزار های خطرناک توسط بسیاری کشورها، شرکتها و اشخاص توسعه پشتیبانی یافته است.
با بیش از یک دهه از تاریخچه آن، این سالها کنفرانس AVAR به بزرگترین واقعه در مبحث آنتی ویروس و یا بطور دقیق تر امنیت فناوری اطلاعات (IT) در منطقه آسیا تبدیل شده است. یک واقعه یکتا از نوع خود که ویترین از آخرین تکنولوژی های امنیت کامپیوتری و صنعت Anti-Malware می باشد. این کنفرانس بر روی صنعت که فرصتی را برای کارشناسان این رشته تا مقالات تحقیقاتی، مباحث متدها و تکنولوژی را به اشتراک بگذارند. مهیا می کند تا تجربیات ارائه شود و استانداردهای جدیدی ایجاد شود.
این واقعه همچنین از این نظر قابل اهمیت زیاد است که از طرف شبکه های مردمی و به تعداد زیادی از مردم از سراسر جهان معرفی می شود همچنان که شرکت کنندگان برای ملاقات با یکدیگر و تعامل می آیند و از آنهایی که تکنولوژی های امنیتی را در دنیای واقعی عملی ساخته اند می آموزند AVAR2007 در سئول کره اتفاق افتاد و همایش های قبلی AVAR در هنک کنگ، استرالیا، چین و نیوزیلند میزبانی شده است.
برای اطلاعات بیشتر لطفاً از سایت زیر بازدید فرمایید:


http://www.aavar.org/avar2008/index.htm

 


کسب بیست و سومین جایزه VB100% توسط ضد ویروس کوییک هیل

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 4:0 عصر

شرکت تکنولوژی های کوییک هیل مفتخر است اعلام کند که کوییک هیل بیست سومین جایزه VB100% را دریافت کرده است . Quick Heal توانسته با تشخیص همه ویروسها منتشر شده در "In-The-Wild" در طی انجام تستهای مقایسه ای بین محصولات آنتی ویروس تحسین موسسه ویروسشناسی انگلیسی Virus Bulletin را برانگیزد.
این آزمایش بر روی سیستم عامل Windows XP Service Pack 3 انجام گرفت و نتایج آن در شماره ماه آگوست 2008 مجله Virus Bulletin منتشر شد.

 آقای سنجای کتکار (Sanjay Katkar) مدیر فنی شرکت Quick Heal Technologies (P) Ltd دستیابی کوییک هیل به موفقیت در چنین آزمایشات سخت گیرانهای نتایج تلاشهای خالصانهتیم توسعه Quick Heal و تشویقها، دلگرمیها و آروزهای خوبی است که مشتریانمان به ما دادهاند. کار ادامه دادن از ثبات در کیفیت محصولات و خدمات ایمان کاربران ما را نسبت به شرکت ما افزایش میدهد. ما همه تلاشمان رابرای ادامه پیدا کردن این ایمان انجام خواهیم داد.

Quick Heal قبلا جوایز دیگر بر روی سیستم عاملها و پلتفرم های مختلف دیگر دریافت کرده بود:

Windows 2000 Professional December 2007Novell Netware 6.5  October 2007
Microsoft Windows Vista X64 Business August 2007
Microsoft Windows XP Professional June 2007
SUSE Linux April 2007
Windows Vista Business Edition (32-bit) February 2007
Windows XP Professional X64 edition December 2006
Windows 2000 Server October 2006
Redhat Linux 9 April 2006
Windows NT4 Workstation February 2006
Windows 2003 Server x64 version (64-bit) December 2005
Windows 2003 Advanced Server October 2005
Novell Netware 6.5 August 2005
Redhat Linux 9 April 2005
Windows NT 4.0 February 2005
Windows Server 2003 November 2004
Windows XP Professional June 2004,
Red Hat Linux 9 April 2004,
Windows NT 4.0 February 2004.
Windows 2003 Server November 2003,
Windows XP Professional June 2003, and
Windows 2000 Advance server in November 2002.

ایستگاه موفقیت !

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 12:0 عصر

 اگر در اولین قدم موفقیت نصیب ما می شد ، سعی و عمل دیگر معنی نداشت .

آموزش فلش 1

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 2:0 صبح

بعد نصب برنامه فلش MX  وارد برنامه شوید در ابتدا یک پنجره روی صفحه  در سمت چپ نام پروژه های که اخیرا باز کرده بودید نوشته شده در وسط گزینه هایی برای ایجاد یک فایل جدید در انواع مختلف و ستون سمت راست باز کردن یک فایل جدید با توجه به الگو است گزینه flash Document را از ستون وسط انتخاب کنید تا یک فایل فلش ایجاد شود.

 

خوب حالا برنامه فلش یک محیط در اختیار شما قرار می دهد.

ادامه مطلب...

فرهنگ استفاده از رایانه

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 1:0 صبح

فرهنگ استفاده از رایانه

دنیای امروز دنیای تکنولوژی است و کار کردن با رایانه یکی از نیازهای اساسی همه ماست، ولی متاسفانه بسیاری از ما نحوه استفاده درست از رایانه را نمی دانیم به همین دلیل ضررهای زیادی به بدن ما وارد می کنیم.

ادامه مطلب...

بازار یابی الکترونیک و تجارت اینترنتی را از کجا اغاز کنیم؟

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 1:0 صبح

بازار یابی الکترونیک و تجارت اینترنتی را از کجا اغاز کنیم؟

چند نکته مهم در تجارت اینترنتی

این ها مقدناتی است برای ورود شما به دنیای الکترونیکی روز برای تجارت و بازار یابی و سود بیشتر

ادامه مطلب...

اخبار دنیای تکنولوژی

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/4 1:0 صبح

اخبار دنیای تکنولوژی

عناوین :

1-      Windows7 ژانویه 2010 عرضه می شود.

2-      یاهو و امکان دانلود 400 بازی محبوب و پر طرفدار

3-      دانلود 500 میلیون برنامه از فروشگاه اپل

4-      امکان دانلود نسخه جدید اینترنت اکسپلور 8

ادامه مطلب...

   1   2   3      >