اخبار دنیای تکنولوژی

عناوین :

1-      Windows7 ژانویه 2010 عرضه می شود.

2-      یاهو و امکان دانلود 400 بازی محبوب و پر طرفدار

3-      دانلود 500 میلیون برنامه از فروشگاه اپل

4-      امکان دانلود نسخه جدید اینترنت اکسپلور 8

بیل وگت مدیر مرکز توسعه سیستم عامل ویندوز در شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در ژانویه 2010 سیستم عامل ویندوز7 را وارد بازار های جهانی می کند. بیل وگت در این باره توضیح داد : " مراحل تکمیل و توسعه این نرم افزار جامع به خوبی در حال پیشرفت است ضمن اینکه عرضه ویندوز 7 سه سال پس از ورود سیستم عامل ویندوز ویستا به بازار های جهانی صورت می گیرد ما در این مدت فرصت کافی برای انجام یک کار بزرگ را داریم.البته تاکنون جزیئات کمی راجع به این نرم افزار وجود دارد به تفاوت معماری اصلی این سیتم عامل با نسخه های پیشین تاکید دارد و برای کاربران اینترفیس های لمسی فراوانی عرضه شده است.

 

سایت یاهو اعلام کرده که امکان دانلود بیش از 400 بازی پر طرفدار از سوی ناشران بازی مانند Anarchy Big Fish Games  و Sugar Games  را تا پایان سال جاری برای کاربران فراهم می کند.ضمن اینکه این شرکت در حال فعالیت با شرکای خود برای فروش و گنجاندن تبلیغات ویدیویی در بازی های انلاین Casual  موجود در فهرست سایت Yahoo! Games است.برخی از محبوب ترین بازی های Casual شامل "سولیتر" و "تتریس" هستند که بسیاری از مخاطبان ان ها زنان بین 35 تا 54 سال محسوب می شوند. سایت Yahoo! Games در حال حاضرحتی فراتر از سایت های  EA Online  و  Disney Games  به عنوان پر بازدید کننده ترین سایت بازی انلاین به شمار می رود.

 

بر اساس گزارشات موجود بیش از 500 میلیون برنامه از فروشگاه انلاین App  Store اپل دانلود شده است. قابل ذکر است فروشگاه App Store  میزبان محصولات نرم افزاری برای تلفن هوشمند ایفون و دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی است. طبق اعلام اپل فروشگاه App Store  تا کنون 15 هزار برنامه به کاربران عرضه می کند.به عقیده اغلب کارشناسان این دستاورد جالبی برای شرکتی محسوب می شود که یک سال و نیم بیش تر از ورودش به بازار تلفن همراه نمی گذرد.

 

به گفته مایکروسافت مرور گر اینترنت اکسپلور 8 تجربه ای فراتر از از انچه تا کنون داشته اید را برایتان فراهم می کند.پیشرفت هایی در زمینه پشتیبانی کامل از استانداردهای وب ، افزایش امنیت ، امکان برقراری ارنباط  با سرویس ها و خدمات انلاین و شیوه جدید مدیریت Active x  بخشی از نکات مثبت نگارش هشتم مرورگر اینترنت اکسپلور می باشند که هم اکنون  مراحل ازمایشی (Beta1 )خود را طی می کند.در همین زمینه اخیرا مایکروسافت نسخه ازمایشی جدید دیگری از مرورگر خود را که در روز نخست سپتامبر سال جاری منتشر شده و در ان شاهد پشتیبانی از فیلتر xss  مربوط به سایت های مخرب خواهید بود را در اختیار همگان قرار داده است.برای دانلود IE8 نسخه مخصوص سیستم عامل ویندوز XP به نشانی زیر مراچعه کنید :

http://download.microsoft.com/downlod/7/e/8/7e88c69b-77d2-4fd7-b1eb-12c6d89ecc93/IE8-WindowsXP-x86-ENU.exe

نشانی  دانلود نسخه ویستا و ویندوز سرور 2008 :

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c3c6e8c1-bd91-490b-86f5-f3652dd691de&DispalyLang=en