سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن بزرگان ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 6:10 عصر

 

اراده ما گنج های بی پایانی در سینه خود دارد .

 هر کس معنی زندگی و سعادت حقیقی را می خواهد درک کند،

 باید آن گنج ها را بیرون بیاورد و به کار بندد.

( ژان نینو )


پند های حکیمانه

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 6:5 عصر



               کلیک کنید ...

مقالات سخت افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 6:1 عصر

تفاوت BIOS و CMOS چیست؟

افراد زیادی که با کامپیوتر سر وکار دارند دو اصطلاح BIOS  (که مخفف basic input/output system است) و CMOS (که مخفف complementary metal oxide semiconductor است) را با هم اشتباه می گیرند و به یک معنا به کار می برند. البته این دو به هم مرتبطند ولی دو جزء مشخص و مجزا از هم هستند که وجودشان برای کامپیوتر ضروری است.  BIOS  برنامه ای است که یک کامپیوتر را استارت می کند، در حالیکه CMOS جایی است که برنامه BIOS اطلاعات و جزئیات مورد نیازش از قبیل تاریخ، زمان و تنظیمات سیستم را ذخیره می کند.

BIOS یک برنامه کوچک است که کنترل سیستم را از زمانیکه کامپیوتر روشن می شود تا زمانیکه سیستم عامل کنترل را بدست می گیرد در اختیار دارد. BIOS یک Firm ware (برنامه ای که در حافظه فقط خواندنی ROM قرار دارد) است.

CMOS یک نوع تکنولوژی از حافظه است که می تواند تنظیمات مورد نیازش را برای راه اندازی کامپیوتر در خود ذخیره کند. و در صورت نیاز کاربر می تواند اطلاعات یا تنظیماتی را اصلاح کند. BIOS کامپیوتر قطعاتی مانند فلاپی دیسک درایو و هارد دیسک و سرعت کلاک سخت افزاری را کنترل و راه اندازی می کند.اما پارامترهای خاصی برای راه اندازی کامپیوتر مورد نیاز است که باید در جایی ذخیره و نگهداری شود. اینجا همان حافظه CMOS است و برنامه BIOS هر بار برای انجام وظایف خود از این اطلاعات استفاده می کند. بنابراین مشاهده می کنید که این دو به هم مرتبطند ولی دو واحد جداگانه هستند.


سخت افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 6:0 عصر

5 روش کاربردی برای افزایش عمر لپ تاپ

اگر از لپ تاپ خود به خوبی مراقبت کنید بدون شک عمر مفید آن بیشتر خواهد شد و کمتر لنگ تعمیر آن خواهید شد. کل کار هایی را که باید انجام دهید را در 5 روش ساده و کاربردی برای خوانندگان خلاصه کرده ایم تا مورد استفاده دوستان عزیز قرار گیرد.

1- از یک سطح صاف و سخت استفاده کنید. لپ تاپ کامپیوتری بسیار جمع و جور و کوچک است، که فضای خالی کمی بین قطعات با یکدیگر و با بدنه وجود دارد. بنابراین بیشتر گرمای تولید شده توسط این تجهیزات باید از زیر و اطراف بدنه لپ تاپ خارج شود. بنابراین اگر سطح زیر لپ تاپ صاف و سخت باشد. فضای کافی برای تهویه هوای گرم وجود دارد. بعضی افراد عادت دارند با لپ تاپ در رختخواب کار کنند ولی با قرار دادن آن بر روی تشک نرم نه تنها همین مسیر محدود برای تهویه هوای گرم مسدود می شود بلکه خاصیت عایقی رختخواب سبب می شود سطح زیرین لپ تاپ شما به شدت گرم شود که این معضل می تواند صدمه جدی به لپ تاپ یا نوت بوک شما وارد کند.

2- برای نگهداری لپ تاپ از کیف استفاده کنید. استفاده از کیف لپ تاپ بخصوص برای افرادی که زیاد مسافرت می کنند، حیاتی است. این کیف ها دارای یک لایه بالشتک و یک لایه محافظ است که از نوت بوک شما در برابر ضربه، خراشیدگی، تکان های شدید و لرزش محافظت می کند. و اگر یک کیف لپ تاپ با کیفیت و ضد آب داشته باشید در صورتیکه در زیر باران گیر بیفتید مشکل نفوذ آب را نخواهید داشت. و اگر نا خواسته لپ تاپ از دست شما بیفتد احتمال صدمه دیدن یا صدمه جدی دیدن آن بسیار کمتر است. فایده دیگر استفاده از کیف نفوذ کمتر گرد و خاک به داخل آن است بنابراین خنک کاری آن بهتر انجام خواهد گرفت. بهتر است یک پارچه یا کاور مناسب در کیف لپ تاپ خود داشته باشید و وقتی که می خواهید لپ تاپ خود را خاموش کرده مدت طولانی  روی میز رها کنید، بهتر است روی آن را بپوشانید تا گرد خاک بداخل آن نفوذ ننماید.

3- از کولر لپ تاپ استفاده کنید. کولر لپ تاپ یک وسیله مسطح است که داخل آن فن وجود دارد و به تهویه و خنک کاری لپ تاپ کمک می کند و در زیر آن قرار می گیرد. این کولر ها تغذیه الکتریکی خود را از پورت USB لپ تاپ تامین می کنند. کولر لپ تاپ یک وسیله با قیمت مناسب است که راه حل خوبی برای مشکل اضافه دمای لپ تاپ است. برتری دیگر این روش فراهم کردن یک سطح صاف و سخت است بنابراین می توانید لپ تاپ گرانقیمت خود را در رختخواب هم بدون نگرانی استفاده کنید.

4- اگر لپ تاپ خود را استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. بر خلاف کامپیوتر های رومیزی لپ تاپ ها به گونه ای طراحی نشده اند تا یک کامپیوتر دائم کار باشند. کامپیوتر شخصی شما می تواند چند هفته به طور مداوم کار کند تا مثلاً فایل های ویدیویی مورد نظر شما را از اینترنت دانلود کند. ولی لپ تاپ چنین کامپیوتری نیست. بنابراین بهتر است هر گاه از آن استفاده نمی کنید، خاموشش کنید. پیشنهادی که برای جلوگیری از روشن ماندن زیاده از حد لپ تاپ می تواند مفید واقع شود استفاده از تنظیمات Power Option در کنترل پنل ویندوز است. این قابلیت برای مدیریت مصرف انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید از آن برای خاموش کردن ابتدا هارد دیسک و سپس خود لپ تاپ استفاده کنید.

5- با لپ تاپ نخورید و نیاشامید. خوردن و آشامیدن در اطراف لپ تاپ را غدقن کنید. یا آنرا سر میز غذا نگذارید. تکه های غذا می تواند از میان کلید های صفحه کلید به داخل قطعات لپ تاپ نفوذ کند. و یک لپ تاپ کثیف که تکه های غذا به داخل آن نفوذ کرده است محل مناسبی برای لانه کردن حشرات است. و اگر نوشیدنی شما  روی لپ تاپ بریزد به احتمال زیاد صدمه جدی خواهد دید. زیرا مایعات سبب بروز اتصالی در مادربرد، هارد دیسک، پرسسور و... می شود. به این ترتیب از دست دادن اطلاعات و صدمه دائمی به قطعات مهم لپ تاپ خود را تجربه خواهید کرد. که در اکثر مواقع هزینه تعمیر آن از خرید یک لپ تاپ نو گرانتر تمام می شود.


معرفی کتاب

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 5:47 عصر

       

دانلود کتاب الکترونیکی

 کتاب پند بزرگان ...


موبایل

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 5:45 عصر

بلاخره غول دنیای موبایل سکوت طولانی مدت خود را شکست و پس از مدتها با نمایش N8 نام نوکیا نیز بار دیگر بر سر زبان ها بازگشت. Nokia N8 محصولی ست که پس از یک دوره سکوت مرگبار در مجموعه نوکیا بار دیگر امیدهای بسیاری را در نزد دوستداران این برند زنده کرده است. در مقاله کوتاه پیش رو سعی داریم تا نگاه مختصری به قابلیت های سخت افزاری و مشخصات این مدل جدید بیاندازیم با ما همراه شوید. 

nokia_n8_preview_02.jpg

ادامه مطلب...

نرم افزار و دانلود

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 5:41 عصر

انجام طراحی های سریع تر و بهتر با نرم افزار فتوشاپ Adobe Photoshop CS5 Extended 12

 

منبع: www.p30download.com


در Photoshop CS5 ویرایش تصویر مجددا تعریف شده است، این بار تمرکز بیشتر روی عکاسی است. اکنون 20 سال است که فتوشاپ در حال تکامل روز افزون است و طی این تلاش ها CS5 نه تنها تغییرات انقلابی به همراه دارد، بلکه انقلابی در عرصه ی ویژگی های نو و جدید نیز به همراه دارد که هر کاربری را با این امکانات راضی نگه می دارد. اگر تا به حال سری به وِیژگی های جدید این نرم افزار شگفت انگیز مانند Content Aware Fill و Puppet Warp نزده اید مطمئنا پس از دیدن آن از تعجب انگشت به دهان خواهید ماند که "چگونه این کارها را انجام داده اند؟"
تعدادی از این امکانات برای ما فوق العاده به نظر رسید، اما به نظر می رسد این امکانات تنها روی عکس های ایده آل و بدون اشکال به خوبی عمل می کنند اما نه روی نمونه های واقعی. بعد از کار با برخی از این امکانات خواهید فهمید که در آمد کار با فتوشاپ تا اندازه ی زیادی بالا رفته است.

قابلیت های کلیدی و جدید نرم افزار Adobe Photoshop CS5:
- ارتقا کار نرم افزار با تغییرات جزئی در ظاهر نرم افزار
- انجام انتخاب های پیچیده و ظریف آسان تر می شود
- Mixer brush برای شما این امکان را فراهم می کند تا چند رنگ را روی یک قلم مو تعریف کنید
- راحتی تبدیل گرافیک های دو بعدی را به اشیای سه بعدی
- تسهیل خلق طرح های سه بعدی واقعی
- ابزار "puppet warp" این امکان را بوجود می آورد تا عناصر مختلف یک تصویر را کشید یا هل داد
- پردازش تصاویر با پسوند raw
- اصلاح خودکار اشکالات لنز در تصاویر
- قابل نصب بر روی نسخه های مختلف ویندوز
- محیط کاربری مناست و استفاده آسان از نرم افزار
- حجم بسیار کم برنامه
- پشتیبانی از زبان های مختلف
- و ...
دانلود نرم افزار ...

نرم افزار و دانلود

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 5:40 عصر

نرم افزار قدرتمند طراحی وب با امکانات و ابزار جدید Adobe Dreamweaver CS5

 

منبع: www.p30download.com


با پیشرفت روز افزون وی سایت ها و همه گیری اینترنت یکی از نیاز های اساسی جهت حضور داشتن در این دنیای مجازی طراحی وب می باشد که به جرات می توان نرم افزار دریم ویور را یک محیط مناسب با ابزار های قدرتمند جهت این کار نام برد که در نسخه جدید شرکت ادوبی سعی نموده با اضافه نمودن امکانات بیشتر این کار را برای طراحان وب راحت تر کند که در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می شود.
طراحان خلاق وب این به بعد پروسه طراحی CSS را با راحتی و کنترل و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به گذشته انجام دهند. با روی کار آمدن Live View قدرتمند تر  و گسترده تر، طراحان می توانند از پنل CSS Styles بدون نیاز به نوشتن کد برای خلق و ویرایش CSS استفاده کنند.
با آسان تر کردن طراحی صفحه و فرایند آزمایش و تست، Dreamweaver CS5 می تواند مدل جعبه ی CSS به صورت دیداری نمایش دهد، به طراحان اجازه کار با کد و یا تغییر دادن مشخصات خاموش و روشن CSS را بدون نیاز به تسهیلات مجزایی که بر مبنای browser یا جستجوگر است می دهد.

قابلیت های کلیدی و جدید نرم افزار Adobe Dreamweaver CS5:
- طراحی CSS را با راحتی و کنترل و انعطاف پذیری بیشتری انجام دهید  
- پشتیبانی از تکنولوژی های جدید وب و زبان های مختلف برنامه نویسی تحت وب همانند HTML, XHTML, CSS, XML, Java, Ajax, PHP, Adobe ColdFusion, ASP, ASP.NET
- سیستم های مدیریتی پشتیبان PHP
- محیط کد نویسی پیشرفته و حرفه ای
- Dreamweaver CS5 به شما این اجازه را می دهد زمانی که نیاز به اطلاعات اضافه ای در مورد سایت خاصی دارید آن را با سرعت بدست آورده و آن را اجرا نمایید.
- پشتیبانی گسترده از CSS
- یکپارچه سازی صفحات طراحی شده در مرورگرهای مختلف با استفاده از Adobe BrowserLab
- و ...


قیمت: 399 دلار آمریکا
پسورد: www.p30download.com
دانلود نسخه جدید دریم ویور Adobe Dreamweaver CS5 
بخش اول
| بخش دوم | بخش سوم | بخش چهارم


نرم افزار و دانلود

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 5:38 عصر

نرم افزار قدرتمند و محبوب فلش Adobe Flash Professional CS5

منبع: www.p30download.com


نرم افزار قدرتمند و محبوب ادوبی ابزاری مناسب برای طراحان وب و مالتی مدیا کاران می باشد که در نسخه جدید شرکت ادوبی سعی نموده قابلیت های برنامه نوسی و کدنویسی و محیط کاری را اتقا داده و در عین حال با اضافه نمودن ابزار طراحی جدید سعی نموده نیازهای طراحان را نیز مرتفع سازد. از دیگر ویزگی های جدید می توان به یک موتور متن قدرتمند، پشتیبان دستگاه موبایل و تسهیل کارایی و افزایش ابزارهای برنامه نویسی از ویژگی های Flash Professional CS5 اشاره نمود.
همچنین نسخه جدید دارای اجزای هماهنگ و پیوسته، دارا بودن محیط کار طراحی گسترده که امکان ارائه ی محتوا را از طریق قالب های رسانه ای ایجاد می کند. Flash Professional CS5 به طور کامل از Adobe Flash Player و Adobe AIR و سیستم های موبایل پشتیبانی می کند و به شما اجازه می دهد تا به آسانی محتوا و مضامین، آگهی ها و تبلیغات و فیلم های خود را به مکان های مختلف بفرستید.

قابلیت های کلیدی و جدید نرم افزار Adobe Flash CS5 Professional:
- موتور قدرتند جدید جهت مدیریت متن ها
- مدیریت بهتر پروژهای مبتنی بر XML
- ارتقا محیط های برنامه نویسی و کامپایل دستورات
- افزایش کارایی و ابزار انیمشن سازی که خصوصیات انیمیشن واقعی را به پروژ های خود می توانید اعمال نمایید
- ارتقا محیط طراحی جهت کار با ویدئو ها که همیشه کاربران با این قسمت مشکلاتی را داشتند
- اضافه نمودن عناصر گرافیکی با ابزار های نقاشی جدید Deco
- و ...

توضیحات و دانلود ...

نرم افزار و دانلود

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/2/18 5:35 عصر





مبارزه با ویروس های کامپیوتری امروزه به عنوان یکی از مهمترین اصول در مدیریت و نگهداری از سیستم ها محسوب می شود. هر ساله سیستم های کامپیوتری زیادی بر اثر مشکلات و اختلالات ناشی از ویروس ها دچار ضررهای مختلف می شوند. نرم افزارهای مختلفی را امروزه می توان به عنوان ابزارهای کاربردی در راه مبارزه با ویروس ها یافت که هریک ازآنه از ابزارهای مختلفی برای حفاظت از سیستم ها استفاده می نمایند.
نرم افزارهایی که به Anti Virus مشهورند توسط تکنیک های نرم افزاری پیشرفته و نظارت همزمان به تمامی نقاط مختلف سیستم عامل از انتشار ویروس ها جلوگیری می کنند. نرم افزارهای متعدد زیادی را می توان در این زمینه ساخت که هم دارای محبوبیت و شهرت بسیاری در این زمینه می باشند و هم به عنوان ابزارهای حرفه این کار محسوب می شوند.
در این مطلب یکی از بهترین نرم افزارهای ضد ویروس دنیا را به شما معرفی می کنیم.



Avira AntiVir Premium نام یه ضد ویروس قدرتمند می باشد که به کمک آن کاربران به راحتی قادرند تا در مقابل ویروس ها و برنامه هاس جاسوسی و کرم های اینترنتی سیستم خود را ایمن نگه داشته و نفوذ این برنامه ها به سیستم خود جلوگیری نمایند. این نرم افزار قدرتمند با نظارت کامل بر سیستم مانع از اجرای فایل های آلوده به ویروس و نصب برنامه های جاسوسی بر روی سیستم می شود. این نرم افزار یکی از ابزارهای قدرتمند برای مبارزه و پاکسازی ویروس ها می باشد.



 



از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- مراقبت دائمی از سیستم
- توانایی کنترل تمامی فایل های سیستم و پروسه های حافظه
- جلوگیری از اجرای فایل های مشکوک با اخطار به کاربر در این زمینه




- دارای DataBase ای قدرتمند برای شناسایی ویروس ها
- توانایی به روز رسانی نرم افزار و DataBase آن
- دارای ابزارهای دیواره آتش برای حفاظت از سیستم شما در مقابل هکرها
- توانایی مبارزه با نرم افزارهای جاسوسی
- قابلیت مبارزه با هرزنامه های اینترنتی


دانلود نرم افزار ...

   1   2      >