سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشت مهر روز بزرگداشت مولانا ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/7 5:0 عصر

                 

                                                                                           

                   مستان سلامت می کنم ...

در اینجا سخن از پارسای عاشق پیشه و پاکباز ؛ مجذووب و سرانداز و سوخته بلخ است که سالها اسیر بی دلان بود و به برکت عشق ترک اختیار کرد و سوزش جان را نه از طریق کلام بلکه بوسیله نغمه های نی بگوش جهانیان رسانید؛ نوای بی نوایی سر داد و بلاجویان را به دنیای پرجاذبه و عطرانگیز عشق دعوت کرد و در گوش هوششان خواند که در این وادی مقدس ؛عقل ودانش را باعشق سودای برابری نیست.جلال الدین محمد مولوی ،جان باخته دلبسته محتشمی است که بی پروا جام جهان نما ی عشق را از محبوبی بنام شمسملک داد تبریز در دست گرفت و تا آخرین قطره آن را مشتاقانه نوشید و سپس گرم شد ،روحش بپرواز در آمد بروی بالهای گسترده آواهای دل انگیز موسیقی نشست وصلا در داد :

جان من کوره است و با آتش خوش است

کوره راه این یبس که خانه آتش است

خوش بسوز این خانه را ای شیر مست

خانه عاشق چنین اولی تر است

اوست که در عرصه الهام و اشراق پرو بال گشود مفهوم عشق را به شیوهای نظری و عملی برای صاحبدلان توجیه کرد وخواننده کنجکاو اشعارش را از محدود به نامحدود سیر داد او از خود واراسته و بروح ازلی پیوسته بود موج گرم و خروشان عشق پسر بهاء ولد صاحب تعینات خاص را پریشان و آشفته کرد خرقه و تسبیح رابسویی گذاشت و گفت:

آن شد که می نشستم چون زاهدان به خلوت

عنقا چگونه گنجد در کنج آشیانه

منبعد با حریفان دور مدام دارم

در گوشه خرابات با زخمه چغانه

مولانا در لحظات و آنات شور و شیدایی که با عتراف خودش «رندان همه جمعند در این دیر مغانه» چه زیبا آتش سوزان را برابر دیدگان وارستگان بکمک کلمات موزون الهامی مجسم می کند بطوریکه خواننده صاحبدل لهیب این اسطر لاب اسرار حقایق را در جان عاشق پیش خود احساس می نماید شمس تبریزی که بود که چنین آتشی در تار و پود فقیه بلخ افروخته بود که وادارش کرد مانند چنگ . رباب مترنم شود و بگوید:

همچو پروانه شرر را نور دید

احمقانه در فتاد از جان برید

لیک شمع عشق آن شمع نیست

روشن اندر روشن اندر روشنی است

او به عکس شمعهای آتشی است

می نماید آتش و جمله خوشی است

جلال الدین محمد مدیحه سرای صفا وفا وانسانیت توجیه تازه ظریف و دقیقی از عشق دارد که تا کنون در فرهنگنامه های دارالعلم جهانی عشق درباره آن چنین سخنی نیامده و توجیه نشده است مکالمه و مناظره عقل با عشق در دیوان کبیر و دیوان معرفت «مثنوی» بحث انگیز و خواندنی است مولانای عاشق بلاکشان صبور آتش خواری را در وادی عشق می طلبد و وارستگانی را دعوت می کند که در برابر ناملایمات ناشی از مهجوری و مشتاقی دامن تحمل و توکل از دست ندهد و سوز طلب را از بلا باز شناسد.

بیقراری نا آرامی جلال الدین محمد مولود حدت . شدت . غیرت و صداقت در عشق شمس اسیت که همه کاینات را دروجود معشوق می دید و خود را دیوانه عشق می دانست چه بسیار روزان و سرشبانی سرکشتگی و آشفتگیش را در سماع و پایکوبی می گذرانید واستمرار در چرخندگی بیانگر طبیعت نا آرامش بود ظاهر بیان قونیه می گفتند مدرس بلامنازع روم شرقی را از درد عشق دیوانه شده است .

مولانا با اینکه در سی و پنجمین بهار زندگیش بود عشق شمس کهنسال طوفانی در روح و جانش برانگیخت ولی جلاالدین محمد از این طوفان که چون نیزک یا شهاب تاقب در آسمان دلش جهید و سراسر پیکرش یکباره گرم کرد شادمان بود و رندانه می گفت :

من ذوق و نور شده ام این پیکر مجسم نیستم
            

                                                                      

برای درک عظمت منشور عرفان ویژه جلال الدین محمد که در آثارش پنهانست باید شناگر باد تجربه ای بود از دریاهای مواج و سهمگین دیوان کبیر شش دفتر مثنوی و رساله مافیه نهراسید و شناوری کرد تا صدفهای حامل درهای یتیم را فراچنگ آورد. بمراتب درین سیر و سلوک که هفت وادی یا هفت منزل و بقولی هفت خوان نصوف است توجهی نداشته فقط مداح عظمت و مقام و مرتب انسان و حضورش در کاینات بوده و معرفت صوفیانه را از خویشتن شناسی آغاز کرده و معتقد است هر سالک مومنی وقتیکه صفحات کتابی وجود تکوینی خود را با خلوص نیت مطالعه و محتوای آنرا بخوبی درک نمود بی شک پروردگار خود را بهتر شناخته است پس مفاتح عرفان جلال الدین محمد خود شناسی است .

اخلاق ،افکار وعقاید مولوی دریایی بس عظیم و پهناور است که در این گفتار بیش از یک قطره آن ر ا نمی توان ارائه داد،باید سالها در عرفان غور کرد تا توفیق درک مطالب اثر عظیم مولانا را به دست آورد و توانست پیرامون افکار او شرح و تعلیق نوشت.مولانا جلال الدین رومی یا مولانا محمد بلخی خراسانی در بیان اطوار عشق ‌، زبان خاص خود را دارد . مولانا دارای بیانی گرم و نغمانی خسته و در مقام بیان تحقیقات عرفانی مطالب را تنزل می دهد تا به فهم نزدیک شود و در عذوبت بیان و گرمی سخن آدمی را جذب می کند و شور و حالی خاص می بخشد.مولانا نیک آگاه بود که همه مظاهر جز اسطرلابهای ضعیفی که راه به سوی آفتاب الهی را نشان میدهند ،نیستند .اما اگر غباری بر نمی خاست و یا برگهای باغ به رقص در نمی آمد ند ،جنبش نسیم پنهان که جهان را زنده میدارد گچونه قابل رءیت می شد ؟هیچ چیز بیرون از این رقص نیست:

عالم همه مظهر تجلی حق است ...

 این یک شعر زیبا از حضرت مولانا : 

من غلام قمرم ، غیر قمر هیچ مگو
پیش من جز سخن شمع و شکر هیچ مگو
سخن رنج مگو ، جز سخن گنج مگو
ور از این بی خبری رنج مبر ، هیچ مگو
دوش دیوانه شدم ، عشق مرا دید و بگفت
آمدم ، نعره مزن ، جامه مدر ،هیچ مگو
گفتم :ای عشق من از چیز دگر می ترسم
گفت : آن چیز دگر نیست دگر ، هیچ مگو
من به گوش تو سخنهای نهان خواهم گفت
سر بجنبان که بلی ، جز که به سر هیچ مگو
قمری ، جان صفتی در ره دل پیدا شد
در ره دل چه لطیف است سفر هیچ مگو
گفتم : ای دل چه مه است این ؟ دل اشارت می کرد
که نه اندازه توست این بگذر هیچ مگو
گفتم : این روی فرشته ست عجب یا بشر است ؟
گفت : این غیر فرشته ست و بشر هیچ مگو
گفتم : این چیست ؟ بگو زیر و زبر خواهم شد
گفت : می باش چنین زیرو زبر هیچ مگو
ای نشسته در این خانه پر نقش و خیال
خیز از این خانه برو ، رخت ببر، هیچ مگو
گفتم : ای دل پدری کن ، نه که این وصف خداست ؟
گفت : این هست ولی جان پدر هیچ مگو


اینترنت- دانلود - نرم افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/7 4:36 عصر

وبگردی ایمن و سالم و محافظت از رایانه خود با avast! Internet Security 5.0.545 Final

 

avast! Internet Security بسته ای از برنامه های کاربردی مفید امنیتی را با هدف محافظت از رایانه شما در برابر آلودگ احتمالی ویروس ها، روت کیت ها، ترجانها، نرم افزارهای جاسوسی، اسپم ها، بدافزارها و سایر نرم افزارهای مخرب که امروزه در فضای وب به وفور یافت می شوند ارائه می نماید. چنانچه از این نرم افزار بدرستی استفاده نمایید و یا ازآن در کنار نرم افزارهای کاربردی دیگر مانند ابزارهای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کنید، این برنامه به میزان موثری خطر مورد حمله قرارگرفتن و یا آلودگی توسط هر ویروس، ونیز امکان ازدست دادن اطلاعات مهم و خصوصی را از رایانه شما کاهش می دهد. این نرم افزار به همراه یک فیلترضد اسپم  و فایروال داخلی ارائه می شود که پس از این که برروی سیستم کاربر نصب گردد، بصورت آرام و در پس زمینه به اجرا در می آید تا از رایانه شما در برابر تمامی انواع شناخته شده نرم افزارهای مخرب محافظ به عمل آورد. با نصب این نرم افزار دیگر به هیچ چیز دیگری نیازی نخواهید داشت، فقط برنامه را نصب نموده و باقی کارها را به عهده آن بگذارید! کاربران اینترنت فعال بدیهی است که به محافظت بیشتری از فعالیتهای مختلف خود مانند خرید اینترنتی یا انجام اموربانکی بصورت آنلاین دارند، برای ایمنی در برابر وبسایتهای آلوده و خطر روزافزودن سرقت هویت، avast! Internet Security به شما سطح محافظتی پیوسته توسط لایه های آنتی ویروس، ضد نرم افزار جاوسوسی، محافظت ضد روت کیت، فایروال و ضد اسپم را ارائه می نماید تا دیگر کلاهبردان و هکرها نتوانند به اطلاعات شخصی و محرمان شما دسترسی داشته و از آنها  سوء استفاده نمایند.

قابلیتهای کلیدی نرم افزار avast! Internet Security 5.0.545 Final :

  • محافظت دربرابر انواع ویروس ها،‌ کرمها، تروجانها و روت کیت ها
  • استفاده از محیط کاربری بسیار ساده برای کاربران مبتدی
  • محیط کاربری پیشرفته برای کاربران حرفه ای
  • آنتی ویروس داخلی
  • محافظ وب
  • قابلیت avast! iTrack
  • آنتی روت کیت داخلی
  • بروزرسانی های رایگان
  • محافظت از نرم افزار دربرابر غیر فعال شدن توسط برخی ویروسها
  • سازگاری کامل با سیستم
  • پشتیبانی از ویندوزهای ?? بیتی و ویندوز محبوب ?
  • پشتیبانی اززبان های مختلف
  • محافظ شبکه قدرتمند
  • محافظ P2P   و  IM
  • اجرای اسکنر بصورت خط فرمان
  • ارائه ابزار ضد نرم افزار جاسوسی، ضد اسپم، آنتی ویروس، ضد روت کیت
  • بهبود موتور آنتی ویروس و ضد نرم افزار جاسوسی
  • اسکنر هوشمند و جدید avast!
  • حالت آرام و بازی
  • سپر رفتاری نرم افزارها
  • محافظت ضد روت کیت بصورت Real time
  • برخورداری از جامعه هوشمند avast!

و…

 

دانلود نرم افزار

پسورد :          www.bindownload.com

دانلود نرم افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/7 3:34 عصر

نرم افزار ارسال شکلک و صورتک در اس ام اس برای نوکیا S60v3

 نرم افزار موبایل کاربردی SkyeStream SkyeText v1.03 S60v3 که برای همه گوشی های نوکیا طراحی شده قادر است تا به صورت کامل همه شکلک ها را ارسال کند و نمایش دهد.

دانلود نرم افزار


                                                                            


دانلود نرم افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/7 2:42 عصر

منبع : گیگا رایانه | آسان دانلود



++Notepad برنامه‌ای رایگان برای ویراش کد اصلی (source code) برنامه ها و جایگزینی مناسب برای Notepad ویندوز است. این نرم افزار، زبان‌های برنامه نویسی متعددی را پشتیبانی می‌نماید. امکانات این برنامه عبارتند از: مشخص نمودن syntaxها ، تفکیک و قالب بندی کدها، تکمیل خودکار کدها، ویرایش همزمان چند فایل، Drag & Drop متون، قابلیت جستجوی کامل و ... همچنین این برنامه قابلیت ضبط و اجرای ماکروها را نیز دارد. علاوه بر تمام امکانات فوق، این نرم افزار که به زبان ++C  نوشته شده است نظر بسیاری از کاربران را جلب نموده است.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Notepad++ v5.8:
- داشتن ویرایشگر WYSIWYG
- نمایش دستور-Syntax های زبان های برنامه نویسی مختلف به صورت رنگی
- پشتیبانی از زبانهای برنامه نویسی:
ASP, Ada, ASCII art, Assembly, AutoIt, BAT, C, C#, C++, Caml, CSS, doxygen, FORTRAN, HTML, Haskell, Java, Java, KiXtart, Lisp, Lua, makefile, Matlab, ive-C, Pascal, Perl, PHP, Post, Python, Ruby, Scheme, Unix Shell , Smalltalk, SQL, Tcl, TeX, Verilog, VHDL, VB/VB, XML
- دارای Auto-completion به طوری که شما می توانید در هر قسمت از متن با فشار دادن کلید های Ctrl+Space از کلمه ها و عبارات تعریف شده در زبان برنامه نویسی استفاده کنید. حتی می توانید این کلمات را خودتان برای این ویرایشگر تعریف کرده و از آنها استفاده کنید.
-  قابلیت نمایش، ویرایش چندین سند و فایل متنی به صورت همزمان
- قابلیت Drag & Drop، باز کردن اسناد به وسیله Drag & Drop به داخل نرم افزار یا انتقال اسناد در داخل محیط نرم افزار به وسیله Drag & Drop
- قابلیت بزرگ نمایی و کوچک نمایی به روی متن
- قابلیت باز کردن چندین فایل در یک پنجره و امکان فراخوانی آنها با باز کردن مجدد نرم افزار
- جستجو گر منظم و با قاعده و قابلیت جایگزینی متن
- پشتیبانی از زبان های مختلف از جمله فارسی در منو ها نرم افزار
- پشتیبانی از قابلیت Bookmark
- قابلیت ضبط و اجرای Macro
- حجم کم نرم افزار
- توانایی بالا در باز کردن فایل های متنی سنگین (که معمولاً Notepad از باز کردن آن ها عاجز است)
- پشتیبانی از 42 زبان برنامه نویسی 
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...



پلاگین های گنجانده شده در این نرم افزار:
1. TexFX v0.24a
2. NppExec v0.2 RC2
3. Spell Checker v1.3.1
4. Quick text v0.02
5. Explorer plugin v1.6.1
6. Hex editor v0.84
7. Base64 encoder/decoder v1.2
8. FTP_synchronize v0.9.5.0
9. NppExport v0.2.5.0
 

 

دانلود نرم افزار

پسورد فایل زیپ : www.asandownload.com

منبع : آسان دانلود


عشق

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/1 12:50 عصر

رنگ عشق !

دختری بود نابینا
که از خودش تنفر داشت
که از تمام دنیا تنفر داشت
و فقط یکنفر را دوست داشت
دلداده اش را
و با او چنین گفته بود
« اگر روزی قادر به دیدن باشم
حتی اگر فقط برای یک لحظه بتوانم دنیا را ببینم
عروس حجله گاه تو خواهم شد »

***
و چنین شد که آمد آن روزی
که یک نفر پیدا شد
که حاضر شود چشمهای خودش را به دختر نابینا بدهد
و دختر آسمان را دید و زمین را
رودخانه ها و درختها را
آدمیان و پرنده ها را
و نفرت از روانش رخت بر بست

***
دلداده به دیدنش آمد
و یاد آورد وعده دیرینش شد :
« بیا و با من عروسی کن
ببین که سالهای سال منتظرت مانده ام »

***
دختر برخود بلرزید
و به زمزمه با خود گفت :
« این چه بخت شومی است که مرا رها نمی کند ؟ »
دلداده اش هم نابینا بود
و دختر قاطعانه جواب داد:
قادر به همسری با او نیست

***
دلداده رو به دیگر سو کرد
که دختر اشکهایش را نبیند
و در حالی که از او دور می شد گفت
« پس به من قول بده که مواظب چشمانم باشی »

تکنولوژی

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/1 12:43 عصر

   معرفی تبلت سامسونگ
ماه‌ها تب شایعات تبلت گلکسی سامسونگ داغ بود. پنج‌شنبه گذشته سامسونگ به صورت رسمی تمام اطلاعات مربوط به تبلت را ارائه کرد و به تمام حرف و حدیث‌ها پایان داد.

به گزارش گیزمودو، تبلت سامسونگ در اندازه 7 اینچ طراحی شده و سیستم‌عامل آن آندرویید 2.2 (Froyo) خواهد بود. بسیاری از مشخصات از قبل درز کرده بود ولی یکی از جالب‌ترین خبرهای مربوط به این تبلت امکان پخش DivX است. این خبرخوشی برای فیلم‌بازهاست که می خواهند طعم شیرین فیلم دیدن را روی تبلت امتحان کنند.

معرفی تبلت سامسونگ

تبلت 7 اینچی سامسونگ دارای ال ای دی TFT با رزولوشن WSVGA (1024 * 600 پیکسل) است. پردازشگر گلکسی Cortex A8 است و اطلاعات را با سرعت 1.0GHz پردازش می‌کند. GPU استفاده شده در آن PowerVR SGX540 است و با رم 512 MB به راه می‌افتد.<\/h1>

گلکسی سامسونگ دارای دو دوربین جلو و عقب است. دوربین پشتی 3 مگا پیکسل با فوکوس اتوماتیک به همراه فلش LED و دوربین جلویی مخصوص ویدیو کنفراس 1.3 مگاپیکسل است.

این تبلت در دو مدل 16 گیگ و 32 گیگ عرضه خواهد شد و هر کدام از مدل ها را با کارت جانبی می‌توان تا 32 گیگ افزایش داد.

تبلت گزینه‌های ارتباطی متعددی دارد که می توان به Wi-Fi 802.11n و بلوتوث 3.0 اشاره کرد. تبلت از 3G پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این‌ها گلکسی ورودی 30-pin دارد که شبیه همانی‌ست که در محصولات اپل مشاهده می‌شود.

این تبلت علاوه بر فرمت HD از فرمت‌های دیگری چون DivX, XviD, MPEG4, H.263, H.264  پشتیبانی می‌کند.

مشخصات کلی

شبکه: پشتیبانی از

2.5G (GSM/ GPRS/ EDGE) : 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz

3G (HSUPA 5.76Mbps, HSDPA 7.2Mbps) : 900 / 1900 / 2100 MHz

 سیستم عامل 

آندرویید 2.2 (froyo)

 صفحه نمایش

7 اینچ، TFT-LCD، 1024 x 600معرفی تبلت سامسونگ

دوربین

3مگاپیکسل، فوکوس خودکار، فلش LED

1.3مگاپیکسل برای ویدیو کنفرانس

اتصالات

WiFi 802.11n / Bluetooth® 3.0

ورودی 30-pin

حسگر 

ژیروسکوپ، حسگر نوری، شتاب سنج، Geo?-?magneticمعرفی تبلت سامسونگ

اندازه 

380 گرم

190.09 x 120.45 x 11.98mm

 باتری

4,000mAh ( هفت ساعت پخش ویدیو)


کوتاه و آموزنده

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/1 12:39 عصر

هیچوقت زود قضاوت نکن

مسئولین یک مؤسسه خیریه متوجه شدند که وکیل پولداری در شهرشان زندگی می‌کند و تا کنون حتی یک ریال هم به خیریه کمک نکرده است. پس یکی از افرادشان را نزد او فرستادند.
مسئول خیریه: آقای وکیل ما در مورد شما تحقیق کردیم و متوجه شدیم که الحمدالله از درآمد بسیار خوبی برخوردارید ولی تا کنون هیچ کمکی به خیریه نکرده‌اید. نمی‌خواهید در این امر خیر شرکت کنید؟
وکیل: آیا شما در تحقیقاتی که در مورد من کردید متوجه شدید...

که مادرم بعد از یک بیماری طولانی سه ساله، هفته پیش درگذشت و در طول آن سه سال، حقوق بازنشستگی‌اش کفاف مخارج سنگین درمانش را نمی‌کرد؟
مسئول خیریه: (با کمی شرمندگی) نه، نمی‌دانستم. خیلی تسلیت می‌گویم.
وکیل: آیا در تحقیقاتی که در مورد من کردید فهمیدید که برادرم در جنگ هر دو پایش را از دست داده و دیگر نمی‌تواند کار کند و زن و ? بچه دارد و سالهاست که خانه نشین است و نمی‌تواند از پس مخارج زندگیش برآید؟
مسئول خیریه: (با شرمندگی بیشتر) نه . نمی‌دانستم. چه گرفتاری بزرگی ...
وکیل: آیا در تحقیقاتتان متوجه شدید که خواهرم سالهاست که در یک بیمارستان روانی است و چون بیمه نیست در تنگنای شدیدی برای تأمین هزینه‌های درمانش قرار دارد؟
مسئول خیریه که کاملاً شرمنده شده بود گفت: ببخشید. نمی‌دانستم اینهمه گرفتاری دارید ...
وکیل: خوب. حالا وقتی من به اینها یک ریال کمک نکرده‌ام شما چطور انتظار دارید به خیریه شما کمک کنم؟


نرم افزار - موبایل

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/1 12:33 عصر

نرم افزار CamCuts v3.0 - کلید های جانبی برای دوربین

با استفاده از نرم افزار CamCuts به راحتی می توانید هر یک از تنظیمات دوربین گوشی موبایل خود را بر روی یکی از کلید های گوشی مورد استفاده قرار دهید. شما نیز حتما از جمله افرادی هستید که به راحتی نمی توانید با منو تنظیمات دوربین گوشی خود ارتباط برقرار کنید. هم اکنون ورژن جدید این نرم افزار همراه با ویدئو آموزشی در اختیار شما قرار می گیرد.


نرم افزار CamCuts - سایت تخصصی موبایل


 

  نرم افزار فوق مخصوص گوشی های نوکیا سری 60 ورژن 3 می باشد.
  نرم افزار برای استفاده احتیاج به ساین دارد.
  برای نصب ورژن 3 نرم افزار نیاز به
Phyton دارید.

 

دانلود با حجم 65 کیلوبایت ( ورژن 1 )
دانلود با حجم 960 کیلوبایت ( ورژن 3 )

دانلود با حجم 2.45 مگابایت ( ویدئو آموزشی + PDF )
 پسورد : www.ir-tci.or

 

 


دانلود - نرم افزار

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/1 12:27 عصر

دانلود مجموعه 4 تم جدید و فوق العاده زیبا برای ویندوز 7

 

دانلود تم ویندوز 7

دانلود

پسورد  :www.p30day.com

مجموعه 4 تم جدید و فوق العاده زیبا برای ویندوز محبوب 7 که با استفاده از آنها می توانید محیط ویندوز خود را از یکنواختی درآورده و یک محیط جدید در این ویندوز را تحربه کنید که امیدواریم از آن ها لذت ببرید.

 

 


سخن بزرگان

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/7/1 12:23 عصر

آب قطره قطره می چکد و با پایداری و سماجت، سنگ بزرگ را سوراخ می کند؛ موش با پشتکار و استقامت موفق به پاره کردن رشته محکمی از سیم می شود و ضربه های پی در پی تبری کوچک، درخت کهن را از پای در می آورد.((بنجامین فرانکلین))


   1   2      >