سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلید های میان بر ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/1/18 7:29 عصر

Windows + F= باز کردن صفحه جستجو

Ctrl + Windows + F= باز کردن صفحه جستجو برای یافتن رایانه در شبکه

Windows + E= باز کردن برنامه Explorer

Windows + U= باز کردن پنجره Utility Manager

Windows + R= باز کردن پنجره Run

Windows= باز شدن منوی Start

Application= مانند کلیک راست روی آیتم انتخاب شده است

Windows + D= پنجره Minimize, Restore

Windows + L = کار Switch کردن بین User ها در ویندوز

Windows + U + U= خاموش کردن رایانه

Windows + U +R= راه اندازی مجدد رایانه

Windows + U + S= بردن رایانه در حالت Stand By

Windows + F1= راهنما یا Help


ایستگاه موفقیت !

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/1/18 7:26 عصر

                    رمز موفقیت ، اندیشیدن به ممکنهاست و نه ناممکنها

با نام او آغاز می کنیم ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/1/14 2:52 عصر

با تبریک مجدد فرارسیدن سال نو اکنون آغاز کردیم ... 

Data center چیست؟

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/1/14 2:38 عصر

                                computeroardazan                         

تا قبل از دهه 90 استفاده از اینترنت برای مردم عادی به سادگی امکان‌پذیر نبود، چرا که استفاده از امکانات اینترنت نیاز به دانش خاصی داشت.

محیط خط فرمانی (Command Line) و ساختار غیر گرافیکی اینترنت سبب شده بود که کاربران عادی علاقه چندانی به استفاده از اینترنت نداشته باشند.

در اوایل دهه 90، پس از به وجود آمدن مفهوم وب در اینترنت (سال 1993 ) و پروتکل HTTP که به سادگی امکان به اشتراک گذاشتن مستندات در اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌داد، روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده شد. از سوی دیگر با اضافه شدن کاربران اینترنت، حجم مستندات نیز روز به روز افزایش یافت. مسلماً خطوط سابق اینترنتی و سرورهای موجود، توانایی جوابگویی به خیل عظیم کاربران را نداشتند.
همچنین با زیاد شدن کاربران و بالا رفتن حجم مستندات، و نیز سادگی انتشار اطلاعات در اینترنت، مفاهیم تجاری نیز وارد عرصه اینترنت شدند. شرکت‌های تجاری نیاز به سرورهایی داشتند که این امکان را به آنها بدهد که به سادگی و با سرعت بتوانند اطلاعات خود را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهند.
بالطبع این امکان وجود نداشت که هر شرکت یا سازمانی که قصد راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی را دارد، خود راساً اقدام به راه‌اندازی سرور خود کند، چرا که با وجود کاربران زیاد این سایت‌ها و حجم بالای ترافیک، نیاز به اتصال‌هایی با سرعت‌های بسیار بالا وجود داشت که مسلما حتی در صورتی که این امکان از لحاظ عملی وجود داشته باشد، هزینه بالایی را می‌طلبید.

ادامه مطلب...

سهم Internet Explorer در بازارهای جهانی

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/1/14 2:23 عصر

                                                                         computerpardazan   

سهم مرورگر اینترنتی مایکروسافت موسوم به Internet Explorer از بازار جهانی مرورگرها برای هفتیمن ماه متوالی کاهش یافت.
بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت Net Applications، مرورگر Internet Explorer هم‌اکنون 55/67 درصد از بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی را در اختیار دارد که این رقم نشان می‌دهد طی یک سال گذشته بیش از 7 درصد از سهم این مرورگر در جهان کاهش یافته است. در این میان، مرورگر Firefox موزیلا 3 درصد بر سهم خود در بازار جهانی افزوده است و هم‌اکنون 53/21 درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در اختیار دارد.
مرورگر اینترنتی مایکروسافت طی سال گذشته به طور مستمر بازار را به رقبا واگذار کرد. میزان سهم آن در این حوزه طی ماه‌های اکتبر و نوامبر 2008 به طور قابل‌توجهی کاهش یافت و این طور که آمارها نشان می‌دهد، طی هر کدام از این ماه‌ها مرورگر IE یک درصد از سهم خود را از دست داد.
مرورگر Safari اپل نیز هم‌اکنون صاحب 29/8 درصد از بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی است که این رقم از سهم 13/7 درصدی این مرورگر در نوامبر گذشته بیشتر است. مرورگر Safari نسبت به مرورگر Firefox با سرعت بیشتر رشد کرده است. به طور کلی، مرورگر اینترنتی موزیلا سه ماه قبل 78/20 درصد بازار جهانی را تصاحب کرده بود که این رقم هم‌اکنون 53/21 درصد گزارش شده است.
در این میان، مرورگر اینترنتی گوگل موسوم به Chrome نیز که در سپتامبر 2008 عرضه شد، هم‌اکنون صاحب 12/1 درصد از این بازار است و در ماه نوامبر نیز توانست در ماه نوامبر از مرورگر Opera پیشی بگیرد. میزان سهم مرورگر Opera از بازار جهانی مرورگرها 7/0 درصد است.
از ماه فوریه گذشته مرورگر Internet Explorer به صورت متناوب 7 درصد از سهم خود را از دست داد. شرکت مایکروسافت طی دو سال گذشته 9 درصد از سهم خود در بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی را از دست داده است.
بیشتر کاهش سهم مرورگر IE در سال گذشته مربوط به Internet Explorer 6 می‌شود. سهم این مرورگر در فوریه گذشته 63/30 درصد بود که در ژانویه سال جاری به 21/19 درصد کاهش یافته است. در این دوره زمانی میزان سهم مرورگر Internet Explorer 7 افزایش یافته است. این مرورگر در فوریه گذشته 03/44 درصد از بازار جهانی مرورگرها را از آن خود کرده بود که این رقم هم‌اکنون 32/47 درصد است.
شرکت مایکروسافت نخستین نسخه از مرورگر Internet Explorer 8 را هفته گذشته وارد بازار کرد. این شرکت با افزودن قابلیت‌هایی نظیر جست‌وجوهای شخصی و ایجاد فیلترهای ویژه برای سایت‌ها در نظر دارد سهم از دست رفته خود در بازار جهانی مرورگرها را به وسیله IE 8 به‌دست آورد.


راز شکر گزاری ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 88/1/14 1:59 عصر

                        I am so grateful that my body is creating perfect

                                         health and harmony                                                                            

                                                                 

معنی  ...