سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایستگاه موفقیت !

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/27 8:20 عصر

تنها امروز است که می توانیم مانع افسوس فردا شویم .

تاریخچه ویرانگرترین ویروس ها و کرم های اینترنتی

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/27 4:0 عصر

  computerpardazan

تاریخچه ویرانگرترین ویروس ها و کرم های اینترنتی

سال 1987

سالی سرنوشت ساز در تاریخ ویروس نویسی (2)

1-      ظهور نسل چهارم خانواده ویروس suriv

2-      انتشار ویروس تاریخی و بسیار مهم Cascade

3-      انتشار کرم " Chirismas  Tree   " ( درخت کریسمس _ دسامبر 1987 )

 

ادامه مطلب...

حتما بخوانید ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/27 2:0 عصر

 

                      آشنایی با خطای سخت افزاری سیستم

 

یکی از اصلی ترین عملیات کامپیوتر در هنگام روشن شدن عملیات POST یا Power On Self Test میباشد. که تمامی نرم افزارها و قطعات سخت افزاری لازم برای بوت سیستم را تست کرده و آماده به کار میکند و در واقع کامپیوتر شما بعد از فشردن کلید Pwoer توسط شما، در ابتدا تمامی فرمانها را از بایوس کامپیوتر دریافت می کند. از اینرو بایوس وظیفه دارد که مشکلات سخت افزاری را به شما گوشزد کند.
همه بایوس ها در هنگام درست بوت شدن سیستم یک بوق کوتاه در شروع کارد میزنند که این بوق به معنی درست و کامل کار کردن تمامی نرمافزارها و سخت افزارهای اصلی سیستم است، اما گاهی نیز اتفاق می افتد که یک یا چندی از برنامه ها یا قطعات معیوب شده یا به عللی از انجام وظیفه باز می مانند، اینجاست که بایوس با تنها راه ارتباطی مستقیم با کاربر ( بوق ) شما را آگاه می سازد

ادامه مطلب...

آیکون چیست و آشنایی کامل با آیکون ها

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/27 12:0 عصر

             

آیکون
آیکون ها  تصاویر گرافیکی  و عکس های کوچک هستند که به ما فایل ها , صفحات وب  و فرامین رایانه ای را می فهمانند. آیکون ها به ما در سرعت بخشیدن کارمان کمک می کنند و ما به کمک آنها می توانیم فرامین را سریع تر و با دقت بیشتر اجرا کنیم. همچنین در جستجو بین فایل ها و فرمان ها نیز کمک بسیاربزرگی به شما می آیند.
قبل از این که بخواهیم وارد بحث های ساخت آیکون شویم و بیشتر از جزییات بدانیم باید اطلاعات بیشتری در مورد آیکون ها بدست بیاوریم. تفاوت یک تصویر معمولی با یک آیکون گرافیکی چیست ؟  ساختار و اصول ساخت یک آیکون چیست ؟  چگونه آیکون هایی بسازیم در که تمام سیستم عامل ها و با تنظیمات متفاوت صحیح به نمایش درآید ؟ آیا تفاوتی بین آیکون های ویندوز اکس پی با ویندوز های قدیمی تر هست ؟ این سوال ها تنها بخش کوچکی از سوال هایی است که باید به آنها جواب گفت تا بتوان وارد کار با آیکون ها شد.

ادامه مطلب...

ایستگاه موفقیت !

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/26 11:0 عصر

هر کسی حداکثر همان قدر موفق می شود که در ذهن به آن باور دارد .

خانه ی بیل گیتس .....

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/26 8:0 عصر

منزل بیل گیتس در مدینای واشنگتن Medina-Washington مشرف به دریاچه واشنگتن واقع شده و مساحت زمین آن بالغ بر 12.5 acre می‌باشد. بیل گیتس زمین این خانه را در سال 1988 به مبلغ2 ملیون دلار خرید و ساخت خانه‌اش حدود هفت سال به درازا انجامید و در سال 1995بپایان رسید.
از خصوصیات این منزل آنست که به محض ورود هر مهمان یک microchip به سینه او نصب می‌گردد که ارکاندیشن و الکتریسیته و سایر احتیاجات در محل سکونت مهمان، با سلیقه و خواست مهمان ، مرتبا بصورت اتوماتیک تنظیم میگردد. در ضمن تمام دکوراسیون و اثار هنری در قسمت اقامت مهمان مطابق با سلیقه شخصی مهمان بلافاصله تغیر می‌کنند و همیشه فقط نزدیک‌ترین دستگاه تلفن به آن شخص زنگ می‌زند.

سایر اطلاعات در مورد این خانه بدین شرح است :
- مساحت این خانه 50000 متر مربع است.
- درسال 2005 قیمت این خانه 200 ملیون دلار برآورد شده است.
- هر یک ازدستگیره‌های درهای این خانه 2000 دلار ارزش دارد.
- زمانی در این خانه تعداد 300 نفر به کار مشغول بودند که تعداد 104 نفر انها در قسمتهای کامپیوتر و الکترونیک منزل کار می‌کردند.
- در تمام قسمتهای این خانه حتی درون دیوارهای سنگی دوربینهای مخفی کار گذاشته شده است.
- درختی که قبلا در زمین این خانه وجود داشت و مورد علاقه بیل گیتس میباشد مرتبا توسط کامپیوتر و سایر تجهیزات الکترونیکی مراقبت میشود و آب و کود و محیطش بصورت اتوماتیک کنترل می‌گردد.
- در زیر زمین این خانه یکی از مجهزترین سالنهای سینما در جهان برای استفاده شخصی بیل گیتس و مهمانانش ساخته شده است.
- هنگامی که او می‌خواهد به منزل مراجعه کند آب وان حمامش بطور اتوماتیک در وان ریخته می‌شود و حرارت آن مطابق با نظر او ثابت می‌ماند.
-  قسمت اعظم این خانه در زیر زمین ساخته شده تا ظاهرا زیاد بزرگ بنظر نرسد

تصاویر خانه ی بیل گیتس در نمایش تصاویر

راز شکر گزاری ..........

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/26 7:0 عصر

          . The best life has to give is mine, thank you

معنی

شبکه چیست و چرا به شبکه نیاز داریم؟

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/26 6:0 عصر

   computerpardazan

شبکه چیست و چرا به شبکه نیاز داریم؟

شبکه عبارت است از ارتباط یکپارچه کامپیوترها ، پرینترها ، فکسها ، مودمها ، سرورها و بعضاً تلفنها . و شاید بتوان آن را به نوعی به زنجیره ارتباطی شما با تهیه کنندگان ، شرکا و مشتریها تشبیه نمود . شما می توانید از طریق کابل کشی ( به صورت پنهان در پشت میزها ، زیر کف و یا سقف ) وارتباطات رادیویی ( در جاهایی که کابل کشی ثابت مشکل می باشد ) به این هدف دست یابید . شبکه ، سبب ارتباط تجهیزات IT با یکدیگر ، ارتباط کاری شما با اینترنت و حتی خدماتی چون کنفرانس از راه دور و انتقال سریع فایلهای گرافیکی و ویدئویی می گردد . این خصیصه ، یعنی ارتباط سریع و آسان کامپیوترها ( و دیگر دستگاهها ) با یکدیگر سبب ارائه مزیتی افزونتر می گردد . بنابراین جهت باقی ماندن در محیط تجاری رقابتی امـروز ، نیازمنــد شبکه ای کارآمد می باشیم .

ادامه مطلب...

خودمونی!!!

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 87/12/23 11:25 عصر

Do not wish to be any thing  

But what you are    

.And try to be that perfectly