سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلبرت انیشتین :

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:53 صبح

آلبرت انیشتین
یک فرد باهوش یک مسئله را حل می‌کند

اما یک فرد خردمند از رودررو شدن با آن دوری می‌کند



A clever person solves a problem
But a Wise one prevents facing it

Albert Einstein


ارایه نرمافزار امنیتی رایگان از سوی مایکروسافت

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:50 صبح

شرکت مایکروسافت نسخه دومِ نرم‌افزار امنیتی Microsoft Security Essentials را به صورت رایگان عرضه کرد تا از این پس کاربران آسان‌تر از قبل بتوانند در مقابل خطرات امنیتی خود را ایمن کنند.
شرکت مایکروسافت چهار ماه قبل نسخه بتای این نرم‌افزار امنیتی را روانه بازار کرده بود و هم‌اکنون با رفع همه نواقص آن‌، نسخه نهایی این محصول را به صورت رایگان به دست کاربران رسانده است. این نرم‌افزار به یک موتور هوشمند مجهز شده است که به صورت خودکار رایانه‌ها را مرتب اسکن می‌کند تا از وجود هرگونه اختلال امنیتی مطلع شود. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به سازگاری آن با Firewall ویندوز و بررسی اختلالات و مشکلات سیستم‌های عامل ویندوز ویستا و 7 اشاره کرد.

شرکت مایکروسافت همزمان با عرضه این محصول نرم‌افزار دیگری را با نام Forefront Endpoint Protection 2010 و به صورت غیررایگان ارائه کرد. این نرم‌افزار که برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ تولید شده است، قابلیت‌های مشابهی را با نرم‌افزار MSE ارایه می‌دهد و ابزارهای مدیریت شبکه را به صورت یکپارچه در خود جا داده است.
طبق نتایج آخرین بررسی بین‌المللی شرکت مایکروسافت، صاحبان 80 درصد رایانه‌های شخصی در آمریکا به صورت مرتب برنامه‌های ضدویروس خود را به‌روز می‌کنند. در این میان تنها 40 درصد صاحبان ویندوز به صورت مرتب سراغ برنامه‌های به‌روزرسان امنیتی می‌روند و آن‌ها را در اختیار می‌گیرند.
شرکت مایکروسافت با عرضه این نرم‌افزار امنیتی رایگان می‌کوشند علاقمندی کاربران برای استفاده از برنامه‌های ضدبدافزار را افزایش دهد.

درسی از یک بزرگ ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:48 صبح

الوین تافلر


بی سوادان قرن 21 کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند و بنویسند بلکه کسانی هستند که نمی توانند بیاموزند،

آموخته های کهنه رادور بریزند ،ودوباره بیاموزند.


آخرین اطلاعات حاکی از آن است که ....

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:48 صبح

ویندوز جدید به زودی معرفی می‌شود
مایکروسافت قصد دارد در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی 2011 لاس وگاس ویندوز جدیدی را ویژه لوح- رایانه ها معرفی کند.

نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی (CES 2011) عصر امروز 5 ژانویه در لاس وگاس افتتاح می شود و کار خود را از 6 تا 9 ژانویه ادامه خواهد داد.
در روزهای پیش از آغاز به کار این نمایشگاه شایعاتی مبنی بر رونمایی از یک نسخه جدید سیستم عامل ویندوز مایکروسافت منتشر شده است.
این ویندوز جدید با هدف رقابت با سیستمهای عاملهای "آی- فن" اپل، آندروئید گوگل، "بلک بری" و ویژه لوح- رایانه ها (تبلت ها) عرضه خواهد شد.
این سیستم عامل که به نظر می رسد زودتر از سال 2012 وارد بازار نخواهد شد ترکیبی از ویندوز 7 با عملکردهای پیشرفته ویژه رایانه های میزی و ویندوز فن 7 با توانایی بالای اجرایی در سیستمهای موبایل است.
از زمان عرضه ویندوز فن 7 در حدود چند ماه قبل، تاکنون بیش از 7/1 میلیون تلفن همراه هوشمند برپایه این سیستم عامل به فروش رفته است که این می تواند موفقیت این محصول جدید مایکروسافت را نشان دهد.
به گفته دو منبع نزدیک به مایکروسافت، این شرکت قصد دارد نسخه ای از ویندوز را ویژه سکوهای ARM توسعه دهد.
ARM تراشه های کم مصرفی است که برای استفاده در تبلت ها و تلفنهای همراه هوشمند بسیار ایده آل است.
درحال حاضر نیز در ویندوز فن 7 یک فناوری سازگار با ساختار این تراشه پیش بینی شده است اما هدف مایکروسافت، توسعه یک سیستم عامل کاملا منطبق با ARM است.

 


ایستگاه موفقیت ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:46 صبح

مهاتما گاندی
پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آن است که بعداز هر زمین خوردنی برخیزی



Victory is not never to fall, It is to rise after every fall

Mahatma Gandhi


تحولات ویندوز مورد استقبال شرکتهای سخت افزاری

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:45 صبح

استیو بالمر رییس مایکروسافت در سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه سی ای اس سازگار شدن نسخه های آتی ویندوز با پردازشگرهای ARM راتایید کرد.
این تحول اجرای ویندوز را بر روی طیف گسترده ای از وسایل الکترونیک سیار ممکن خواهد کرد.


مدیران Nvidia یکی از غول های دنیای سخت افزار از این مساله استقبال کرده و اظهار امیدواری کرده اند که چنین تحولی فرصت‌هایی تازه در دنیای فناوری به وجود آورد. اکثر رایانه های مجهز به ویندوز دنیا از چیپ ستهای x86 اینتل،‌ AMD استفاده می کنند.
این چیپ‌ست ها در رایانه های شخصی بیشترین کاربرد را دارند و در مقابل معماری Arm در گوشی های هوشمند و تبلت ها محبوب است.
البته به نظر نمی رسد ویندوزهای سازگار با ARM‌ در آینده نزدیک عرضه شوند، ‌زیرا تحولات زیادی باید در این سیستم عامل ایجاد شود تاویندوز با چیپ ست های Arm کاملاً سازگار شود.
مایکروسافت وعده داده که ویندوزهای سازگار با ARM باتولیدات سخت افزاری شرکت های Nvidia، Qualcomm و Texas Instruments سازگاری خواهند داشت.

 


اخبار ...

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:43 صبح

مایکروسافت برنده نهایی بازار رایانه‌های لوحی شد
دو شرکت تحقیقاتی فارستر و IDC در گزارش‌های مجزای خود تاکید کردند: موفقیت مایکروسافت در بازار رایانه‌های لوحی از هم‌اکنون تضمین شده است.


کارشناسان این دو شرکت بر این باورند که مایکروسافت به سادگی می‌تواند با سیستم‌های عامل رقیب از جمله اندروید گوگل، iOS اپل و webOS پالم رقابت خود را ادامه دهد؛ اما برای آنکه در این زمینه به موفقیت برسد باید یک شریک سخت‌افزاری داشته باشد تا سیستم‌عامل قابل‌حمل خود را گسترده‌تر وارد بازار کند.
شرکت HP که بزرگترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در جهان محسوب می‌شود، پس از آنکه نمونه اولیه نخستین رایانه لوحی خود موسوم به Slate را با سیستم‌عامل ویندوز به نمایش گذاشت، هم‌اکنون تمرکز اصلی خود را بر webOS معطوف کرده است، شرکت دل روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد تا نخستین رایانه لوحی خود را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تولید کند و شرکت چینی لنوو نیز می‌کوشد رایانه لوحی جدیدی را با اندروید به دست کاربران برساند. در این میان، آنچه که حضور مایکروسافت در بازار جهانی رایانه‌های لوحی را تضمین می‌کند همکاری با یک شرکت سخت‌افزاری است تا از رقبای خود عقب نماند.
شرکت تحقیقاتی فارستر در این خصوص توضیح داد: مایکروسافت می‌تواند در راستای محصولات سخت‌افزاری خود مانند دستگاه چندرسانه‌ای قابل‌حمل Zune HD، گوشی هوشمند Kin، کنسول بازی Xbox 360 و سیستم کنترل حرکتی بازی‌های رایانه‌ای Natal، رایانه لوحی را تولید و روانه بازار کند که از تمام مدل‌های موجود در بازار بهتر باشد.
شرکت تحقیثقاتی IDC نیز گفت: مایکروسافت باید HP بزرگترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی جهان را به عنوان شریک سخت‌افزاری خود حفظ کند. شرکت دل نیز نقش عمده و اساسی در این زمینه دارد. دل بیش از HP به دستگاه‌های رایانه‌های همراه برای حضور در بازار نیاز دارد.

سخن بزرگان

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:42 صبح

انسان سه راه دارد:

راه اول از اندیشه می‌گذرد،
این والاترین راه است.

راه دوم از تقلید می‌گذرد،
این آسان‌ترین راه است.

و راه سوم از تجربه می‌گذرد
این تلخ‌ترین راه است.

کنفوسیوس


اپل سیستم عامل خود را به روز کرد

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:39 صبح


اگر روی ویندوز 7 خود یک ضدویروس قدرتمند نصب کرده‌اید، اما هنوز ویندوز دیفندر را حذف نکرده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را حذف کنید تا از مصرف بیهوده حافظه و پردازنده خودداری شود.‌‌
برای این کار ویندوز دیفندر را با تایپ عبارت Windows Defender در منوی استارت اجرا کرده و به منوی Tools و سپس Options بروید.
حالا در منوی سمت چپ روی گزینه Administrator کـــــــلیک و گـــــزینه Use this program را غیرفعال کنید و در نهایت دکمه ذخیره را بزنید.
اگر بخواهید ویندوز دیفندر دیگر اجرا نشود، با تایپ عبارت services.msc در منوی استارت، مدیریت سرویس‌های خود را باز کرده و در فهرست آمده، روی عبارت Windows Defender دابل کلیک کنید.
گزینه Start type را روی Disabled قرار بدهید. به این ترتیب با یک‌بار راه‌اندازی مجدد ویندوز، دیگر ویندوز دیفندر اجرا نخواهد شد.
توجه داشته باشید که تنها وقتی از این ترفند استفاده کنید که از امنیت سیستم خود کاملا مطمئن باشید.

 

اولویتهای IBM تبلت و تلفن هوشمند است

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:37 صبح

IBM اعلام کرد که تبلت و تلفن‌های هوشمند به اصلی‌ترین محصولات این شرکت تبدیل خواهند شد.
یکی از مقامات IBM اظهار کرد: ‌با توجه به رشد فزاینده استقبال از تبلت، تلفن همراه که دارای سیستم عامل شرکت گوگل هستند، IBM درصدد است این محصولات را در اولویت خط تولید خود قرار دهد.


وی اظهار کرد: هم اکنون در آمریکا و انگلیس تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند دارای سیستم اندروید با استقبال چمشگیری مواجه شده‌اند.
IBM هم‌اکنون برنامه‌هایی برای محصولات اپل، بلک‌بری و محصولات دارای سیستم اندروید و سیمبین عرضه می‌کند.

 

طبقه بندی: اخبار، نرم افزار، سخت افزار، سیستم عامل،


   1   2      >