سیستم ضدسرقت اینتل   

در حالی که اینتل همچنان به عنوان یک غول سخت افزاری یکه تازی بی چون چراست از قلمروی خود پا فراتر گذاشته و یک سیستم ضدسرقت بسیار جالب تولید کرده است. اگر تاکنون نام کمپانی Lo-jack را نشنیده اید باید بگویم این یک شرکت بسیار موفق در زمینه ردیابی اتومبیل های دزدی است. و آن گونه که به نظر می رسد اینتل و Lo-jack در این زمینه همکاری کرده اند تا یک سیستم ضدسرقت جدید برای لپ تاپ ها ارائه دهند. اینتل سخت افزار لازم را برای کارکرد این سیستم و Lo-jack سرویس های ردیابی و بازپس گیری را فراهم کرده است.

                                

تکنولوژی ضدسرقت اینتل چیست؟

تکنولوژی ضدسرقت اینتل در حقیقت سخت افزاری است که در درون لپ تاپ جاسازی شده است. اگر شما هم چنین لپ تاپی داشته باشید  تا زمانی که سیستم ضدسرقت آن فعال شود احتمالاً هیچ تفاوتی با یک لپ تاپ معمولی از این نظر احساس نخواهید کرد. اگر لپ تاپ شما دزدیده یا گم شود این مکانیزم آن را قفل خواهد کرد. و سارق هنگامی که می خواهد لپ تاپ را روشن کند با صفحه ای سیاه روبرو خواهد شد که در آن پیغامی را می بیند و از او می خواهد تا کد ضدقفل را وارد کند ولی سارق نخواهد توانست این کد را پیدا کند. به همین سادگی.

 این سیستم چگونه کار می کند.

راههای مختلفی برای فعال کردن سیستم ضدسرقت اینتل وجود دارد. اگر لپ تاپ شما گم شود یا دزدیده شود می توانید از کمپانی Lo-jack بخواهید آن را قفل کند. و به محض اینکه فردی با این لپ تاپ به اینترنت متصل شود با قفل شدن سیستم مواجه خواهد شد. اما اگر هنوز این روش برای شما کافی نیست می توانید از سیستم قفل کن خودکار استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فردی چندین بار مداوم سعی کند با لپ تاپ شما log in شود یا اگر این لپ تاپ برای مدت مشخصی به اینترنت متصل نشود خود به خود قفل کن آن عمل کند. و پس از اینکه لپ تاپ شما رد گیری شد می توانید کد ضد قفل را از شرکت رد یاب دریافت کنید و آنرا از حالت قفل خارج نمایید.

 

ولی اگر لپ تاپ برای همیشه گم شد و نتوانستید آنرا پیدا کنید. با تکنولوژی ضد سرقت اینتل می توانید اطلاعات موجود در هارد دیسک را با ارسال یک سیگنال کاملاً پاک کنید تا اطلاعات و فایل های شخصی شما به دست افراد نا اهل نیفتد.