قسمت اول :

 

1.این قسمت Menu bar هست که فکر کنم همه بشناسنش چون اغلب برنامه های تحت ویندوز این قسمتو دارن و کار گزینه های مشترک در برنامه ها هم معمولا یکسانه منم سعی میکنم اونایی که مخصوص کورل هستو براتون بگم.



2.این قسمت standard bar هست که به ترتیب گزینه های :  new , open , save , print | cut , copy , paste | undo , redo  و.... رو داره که بازم مورد کاربرد اکثرشون تکراریه و همتون بلدین ! و توضیحات کاملشو میتونید در درس منو های استاندارد بخونید !


3.از این قسمت کم کم وارد بخش اختصاصیه کورل میشیم .
 این قسمت properties bar هست که با توجه به اسمش یکسری خصوصیات درباره اون شیئ یا شکل مورد نظرمون به ما میده که به نسبت اون شکل option ها و خصوصیات فرق میکنه . مثلا توی شکل این قسمت در حال نمایش دادن خصوصیات و option های مربوط به page یا صفحه ماست که در سمت چپ A4 که همون سایز صفحه هستو میبینیم و ... که بعدا مفصلا توضیح میدم.


4.این قسمت tool box هست که علی رقم شباهتش با برنامه های گرافیکی دیگه نباید گولشو بخورید چون با اونا خیلی فرق داره!! اینجا هم قسمتهای زیادی داره که به جای خودش براتون توضیح میدم ولی فعلا همینو بدونید که اولی یعنی pick tool ابزار اصلیه کاره.


5. این قسمت هم به مربوط به پنجره هایی با عنوان Dockers هست که برای ابزار مختلف استفاده میشه و زیاد فضای کاریه شما رو نمیگیره و شما میتونید با کلیک روی علامت فلشها ( << ) اونهارو کوچیک کنید و هر موقع لازم بود بازشون کنید ! الان تویه این Docker ابزار Contour که مربوط به افکتها هست باز شده ....


6.این قسمت color pallet هست که با کلیک روی هر رنگ شکل مورد نظر از اون رنگ پر میشه و با right click روی هر رنگ دور خط اون شکل رنگی میشه. که شما این پالتو میتونید با right click روی صفحه و view--> color pallet-->your color تغییر بدبد که به تور پیش فرض پالت CMYK که مخصوص کار چاپ هست انتخاب شده.


7.این قسمت هم status bar هست که همونطور که مشخصه وضعیت جاری هر چیزی که انتخاب رده باشیدو نشون میده. این قسمت به دلخواه شما میتونه 2 قسمت یا 1 قسمت داشته باشه که با right click میتونید تغییر بدید. در اینجا اطلاعات جالبی مثل نوع و مدل پرکردن شکل(Fill), نوع دورخط (Outline) و .... نشون داده میشه که به درد میخوره.



8.این قسمت هم که مشخصه که صفحه کاریه ما هست و همه عملیات طراحی اینجا انجام میشه!!!.

 ادامه دارد ...

منبع : ایلیا