معرفی جست‌وجوگر اینترنتی جدید مایکروسافت با نام Kumo

شرکت مایکروسافت در حال آزمایش موتورجست‌وجوی جدیدی موسوم به Kumo است که در آینده نزدیک این جست‌وجوگر اینترنتی می‌تواند به عنوان جایگزینی برای سیستم Live Search در اختیار جهانیان قرار گیرد.

جست‌وجوگر Kumo بر اساس فناوری شرکت Powerset که توسط مایکروسافت خریداری شده، طراحی شده است. مایکروسافت در این باره توضیح داد: «شرکت مایکروسافت آدرس اینترنتی Kumo.com را فقط برای آزمایش‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌دهد. ما به منظور افزایش عمق و وسعت خدمات آنلاین کنونی خود، این نیاز را احساس کردیم که سریعا برندهای آنلاین خود را مشخص کرده و آن‌ها را هماهنگ کنیم».

مایکروسافت در ادامه اضافه کرد که در حال حاضر هیچ نکته جدیدی در این زمینه ندارد که بخواهد آن را به مردم توضیح داد. به هر حال، طبق شایعات منتشر شده این شرکت به زودی سرویس آنلاین Live Search خود را به Kumo تغییر نام خواهد داد که این جریان بر پایه اقدام این شرکت در ماه دسامبر سال گذشته مبنی بر استفاده از علایم تجاری بر نام‌ها و آدرس‌های اینترنتی ثبت شده خود صورت گرفته است.

به هر حال این اقدام به صورت رسمی تایید نشده و این شرکت اعلام کرده که موتور Kumo آزمایش شده است و در آن "فناوری‌های زیادی برای توسعه جست‌وجوگر اینترنتی به کار رفته بازدیدهای اولیه کمی" برای جست‌وجوگر اینترنتی آن انجام شده است.

مایکروسافت در این خصوص توضیح داد: «در حالی که تجربیات به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد، ما معتقدیم که این جریان ما را به سمت نسل آتی موتور جست‌وجوگر اینترنتی برای پاسخگویی به نیاز کاربران هدایت می‌کند. موتورجست‌وجویی که نتایج خود را به سرعت نشان می‌دهد، نتایج را سازماندهی می‌کند و آن‌ها را به صورت متفاوت ارایه می‌دهد تا به کاربران کمک کند که تصمیمات دقیق‌تری را بر پایه اطلاعات بگیرند».