زمان مناسب نصب مجدد ویندوز

چر ا نصب مجدد ؟

در اکثر موارد نصب مجدد را هنگامی انجام می دهیم که سیستم عامل جنان مسئله دار شده است که تنها راه باقیمانده یک نصب پاک ویندوز باشد.گاهی کدهای معیوب و وصله های روز امد کننده ناسازگار چنان در سیستم گره به وجود می اورند که بهترین راه یک شروع دوباره است.گاهی پس از نصب یک سخت افزار بنیادی نیز نصب مجدد ویندوز می تواند ویندوز را روان تر کند.

نصب مجدد ویندوز را فقط در صورت ضرورت انجام دهید. علاوه بر ان که وقت گیر و پر دردسر است همیشه احتمال از دست رفتن داده ها و به وجود امدن مسائل جدید به دلیل پیدا نشدن دستگاه ران مورد نیاز و یا تداخل نرم افزاری وجود دارد.بهترین روش پیشگیری از ضروری شدن نصب مجدد نگهداری دوره ای کامپیوتر است شامل پاکسازی دیسک سخت ، بررسی دیسک سخت توسط برنامه های ضد ویروس / ضد پایش افزار  و دریافت روز امد کننده های دستگاه ران ها . در اانچه در سیستم قرار می دهید احتیاط کنید فقط نرم افزاری را نصب کنید که واقعا به ان احتیاج دارید و اطمینان یابید که نرم افزار ز یک منبع مطمئن تهیه شده است. افزون بر این Automatic Updates  ویندوز را طوری پیکر بندی کنید که به طور خودکار وصله های ایمن ساز و سایر روز امد کنندهای  مهم را به طور دوره ای و بدون نیاز به دخالت شما دریافت و نصب کند.پیش از انکه عملیات نصب مجدد را شروع کنید اخرین تلاش های خود را برای تعمیر ویندوز انجام دهید.علامت های اشکال و پیام های خطای کامپیوتر خود را در کادر جستجوی گوگل قرار دهیئ و نظرات دیگران که مشکلاتی مثل شما داشته اند را مطالعه کنید. به پایگاه وب سازندگان قطعات مختلف کامپیوتر خود مراجعه کنید و اخرین دستگاه ران های هر یک را دریافت و نصب کنید. برنامه system restore  ویندوز را امتحان کنید . در ویندوز ویستا روی start  کلیک کنید و restore را در کادر  start search  تایپ کنید. در ویندوز اکس پی در منوی start  گزینه All Programs بعد  Accessories  و انگاه  system tools  را انتخاب کنید. برای اطمینان از کار کردن  system restore یک بار این برنامه را اجرا کنید نگران نباشید به جایی صدمه نمی زند. اگر این برنامه کار نکند یعنی هیچ نقطه بازگردانی  خوبی برای بازگرداندن کامپیوتر به یک حالت سالم گذشته نداشته باشد این برنامه کار نخواهد کرد. در صورت مسئله دار شدن سیستم یک نقطه بازگردانی مربوط به زمانی را که می دانید سیستم درست کار می کرده است انتخاب کنید و ویندوز را به ان روزهای خوش برگردانید. 

   نصب مجدد                                                

اما گاهی مسائل ویندوز به جایی می رسند که تعمیرات معمول انها را حل نمی کنند.اگر همه راه حل ها را امتحان کردید و به موفقیت نرسیدی زمان نصب مجدد ویندوز فرا رسیده است.

ابتدا از فایل های مهم خد پشتیبان گیری کنید. اما پیش از ان که عملیات نصب مجدد را انجام دهید یک برنامه دیگر را امتحان کنید و دیگر نیازی به نصب مجدد نباشد . برنامه Startup در دیسک نصب ویندوز ویستا گنجانده شده است. این برنامه بی انکه داده ها یا برنامه های کاربردی شما را پاک کند می تواند تعدادی از مسائل سیستم عامل را شناسایی و حل کند.وقتی کامپیوتر را از طریق دی وی دی نصب  ویستا بوت کنید می توانید به جای نصب سیستم عامل گزینه Repair Your Computer  را انتخاب کنید. Startup Repair  دقایقی را برای بررسسی سیستم صرف خواهد کرد و به طور خودکار مسائل ویندوز را حل خواهد کرد. دیسک نصب ویندوز ویستا همچنین امکان دستیابی ابزار دیگر بازسازی ویژه را فراهم می سازد. شامل  System Repair  ، Complete PC Restore  ،  و یک Tool   Memory Diagnostic  و چند برنامه سودمند دیگر . وضعیت کامپیوتر شما ممکن است با این ابزار حل شود ممکن است حل نشود اما این زحمت کشیدن ها بی ارزش نیست.

عملیات نصب مجدد ویندوز اکس  پی یا ویستا اسان تر از نگارش های پیشین ویندوز است. بسته به سخت افزار و نگارش سیستم عامل خود عملیات خود عملیات نصب مجدد ممکن است بین 30 دقیقه تا سه ساعت طول بکشد. اطمینان یابید که یک شماره سریال معتبر دم دست دارید. در اکثر مراحل عملیات به دخالت شما نیازی نیست اما گاه و بی گاه باید به چند پرسش پاسخ بدهید.عملیات نصب ویندوز اکس پی و ویستا در پارهای از جهات مشابه هستند اما اختلافات مهمی نیز در سراسر عملیات وجود دارد، شما با روش Slipstreaming  ( یک روش نصب مجدد ویندوز) عملیات نصب را سریع تر اسان تر و امن تر انجام دهید. این روش شامل کپی کردن فایل های نصب ویندوز از سی دی در دیسک سخت، جایگزینی فایل های جدید به جای فایل های قدیمی  و سپس ذخیره کل این فایل ها در یک سی دی است یعنی نگارش روز امد شده سیستم عامل در سی دی قرار می گیرد.

                                                                ( Windows Update می تواند پاسخی برای مسائل ویندوز شما باشد.)