ایتنا- یکی از معضلات همیشگی کارت‌های گرافیکی، حرارت تولیده شده توسط آنها و نحوه مهار این حرارت بوده است. اسوس با تولید کارت‌های گرافیکی جدید خود به میزان قابل توجهی این معضل را حل کرده است.
کارت‌های گرافیک جدید ASUS EAH5750 FORMULA و EAH5770 به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند بدون تاثیر در میزان کارایی گرافیکی سیستم، حرارت تولید شده را به طرز موثر و بهینه‌ای کاهش دهند.
در طراحی این سری از کارت‌های گرافیک اسوس از قابلیت‌های آیرودینامیکی ماشین‌های مسابقات فورمول یک الهام گرفته شده است و بدین ترتیب آنها قادرند تا میزان گردش جریان هوا را تا 7 درصد افزایش دهند و این امر موجب می‌شود تا حرارت تولید شده به شکلی بهتر و موثرتر از پردازشگر گرافیکی و همینطور قطعات حساس کارت گرافیکی به بیرون منتقل شود.
در همین حال استفاده از یک هیت سینک با ویژگی‌های منحصربه فرد موجب شده است تا عمل پراکنده‌سازی حرارت تا میزان 14 درصد بهبود یابد. فن این سری از کارت‌های گرافیک اسوس نیز با برخورداری از ظاهری اسپرت و منحصربه فرد و همینطور عدم آسیب‌پذیری در برابر گرد و غبار، طول عمری معادل 10000 ساعت را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
علاوه بر تمامی موارد ذکر شده کارت گرافیک ASUS EAH5770/2DI/1GD5 از یک فن سینک ویژه نیز سود می‌برد که شامل یک هیت سینک به شکل چنگال بوده و قادراست تا حوزه پوشش‌دهی برای انجام عمل پراکنده‌سازی حرارت را تا میزان %22 افزایش دهد. همچنین این هیت سینک مجهز به یک میله مسی 3.3oz می‌باشد که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن،حرارت تولید شده توسط کارت گرافیک را جذب وسپس به بیرون منتقل نماید.
لازم به ذکر است که این فن سینک 15dB از فن سینک‌های موجود در بازار کمتر تولید صدا می‌نماید. در طراحی وساخت کارت‌های گرافیک ASUS EAH5750 FORMULA و EAH5770/2DI/1GD5 از ویژگی‌ها و امکانات طراحی موسوم به Xtreme استفاده شده است که از آن جمله می‌توان به امکانات نرم‌افزاری جهت انجام اورکلاکینگ نظیر GamerOSD و SmartDoctor اشاره کرد. همچنین این کارت‌های گرافیکی با استفاده از حفاظ EMI و فیوز محافظ خود در برابر تشعشعات الکترومغناطیس و همینطور نوسانات جریان برق مصون هستند.
برای نخستین بار در دنیا، در این سری از کارت‌های گرافیک اسوس از یک محافظ برای پردازشگر گرافیکی استفاده شده است که موجب می‌شود تا از آسیب‌های احتمالی ناشی از نصب کارت گرافیک به برد مدار چاپی جلوگیری به عمل آید.