شرکت “گوگل” فراگیرترین موتور جستجوگر اینترنتی، علیه اقدام شرکت “مایکروسافت” در خرید شرکت “یاهو” واکنش نشان داد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری “فرانس” ،24دیوید دراموند” ارشدترین مقام شرکت گوگل پیشنهاد خرید از سوی مایکروسافت برای خرید “یاهو” را یک معضل برای دنیای اینترنت خواند. بنابراین گزارش دراموند اظهار داشت خرید چندین میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید شرکت رقیب گوگل، پرسش‌های چالش برانگیزی را به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود، این اقدام چیزی فراتر از یک نقل و انتقال عظیم مالی است که یک شرکت، شرکت دیگر را می‌بلعد، این کار زیر تسلط قرار دادن قوانین اینترنت است.

بر پایه این گزارش، شرکت مایکروسافت روز جمعه گذشته پیشنهاد 6/44میلیارد دلاری به شرکت یاهو در مقر آن در کالیفرنیا داده است.

در صورت توافق شرکت یاهو، موتور جستجوگر اینترنتی خود و سایر خدمات اینترنتی از قبیل خدمات پست الکتروینک، سرویس‌های خرید و فروش و تبادل اخبار بر روی اینترنت را به شرکت مایکروسافت واگذار می‌کند. این درحالی است که مایکروسافت با تسلط بر سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای مربوط کامپیوترهای شخصی در جهان می‌تواند با در اختیار گرفتن دومین موتور جستجوگر اینترنتی، در پهنه این جهان مجددا پیشتاز شود.

به گزارش فرانس 24 مایکروسافت چندی پیش از سوی اتحادیه اروپا در مورد قبضه کردن بازارهای نرم افزاری کامپیوتری و عدم اجازه رقابت به سایر رقبای برنامه‌های نرم‌افزاری در اروپا، که اقدامی غیر قانونی در عرصه تجارت در این اتحادیه است، محکوم به پرداخت غرامت سنگین شد.

برپایه این گزارش بیم آن می‌رود که مایکروسافت با در اختیار گرفتن یاهو، نرم افزارها و برنامه‌های آنلاین تحت وب را به تسلط خود در آورد.

به گزارش این منبع خبری “برد اسمیت” وکیل حقوقی مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد اقدام مایکروسافت در مورد خرید یاهو تنها یک رقابت سالم با شرکت “گوگل” است.

  • مرجع: IRNA