سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایستگاه موفقیت ....

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:36 صبح

تفکر مثبت ، یک داروی مقوی است ، درباره ی خودتان افکار خوبی داشته باشید ، فکر کنید که خوب هستید.


20 هزار دلار جایزه هک کروم

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:30 صبح

مرکز HP TippingPoint ضمن اعلام تاریخ مسابقه امنیت رایانه‌ای Pwn2Own اعلام کرد که شرکت گوگل جایزه نقدی بزرگی را برای بخشی از این مسابقه در نظر گرفته است.
در این مسابقه که قرار است بین روزهای 9 تا 11 مارس در ونکوور کانادا برگزار شود، شرکت گوگل 105 هزار دلار جایزه نقدی را به برندگان اهدا می‌کند که به جز آن هر کس بتواند مرورگر اینترنتی Chrome را هک کند نیز 20 هزار دلار جایزه می‌گیرد.

دیگر مرورگرهای اینترنتی که قرار است هکرها در این مسابقه روی آن کار کنند و پس از هک کردن آنها جایزه بگیرند شامل ویراش کاندید از نسخه جدید Safari اپل، Internet Explorer مایکروسافت و فایرفاکس موزیلا می‌شوند که البته نسخه 64 بیتی آنها تحت سیستم‌های عامل ویندوز 7 مایکروسافت و Mac OS X Snow Leopard اپل در این رقابت حضور دارند.
لپ‌تا‌پ‌هایی که قرار است هکرها با آن‌ در این مسابقه حضور یابند نیز شامل Vaio سونی، Alienware m11x و MacBook Air سیزده اینچی اپل می‌شود. هر یک از افرادی که بتوانند یکی از مرورگرهای فایرفاکس، IE یا Safari را هک کنند، لپ‌تاپی که با آن کار کردند را به همراه 15 هزار دلار پول نقد و جوایز دیگر دریافت می‌کنند.
در این میان، اگر مرورگر Chrome هک شود، فرد مربوطه 20 هزار دلار پول نقد را به همراه یک دستگاه نت‌بوک Google CR-49 Chrome OS به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

 

طبقه بندی: اخبار، اینترنت، نرم افزار، سخت افزار، سیستم عامل، ویروس و آنتی ویروس و هک،

برچسب ها: شرکت گوگل، مرورگر اینترنتی کروم، Chrome، Safari اپل، Internet Explorer مایکروسافت، فایرفکس موزیلا، سیستم عامل ویندوز 7، Mac OS X Snow Leopard اپل، لپ تاپ، Vaio سونی، Alienware m11x، MacBook Air، اپل، نت‌بوک Google CR-49 Chrome OS،


آیا می دانستید که ؟؟؟؟

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:30 صبح

 

-انسان در طول زندگی اش 18 کیلو پوست می اندازد
-بدن انسان می تواندحتی بابرداشتن معده،طحال،سه چهارم کبد،80درصدروده،یک کلیه ویک شش به حیات خود ادامه دهد.
-قورباغه طلایی خطرناکترین جانور دنیا است ودرجنگل های غرب کلمبیا زندگی می کند.سم موجود درزیرپوستان می تواندهزاران انسان رابه کشتن دهد.
-بلندترین کوه منظومه شمسی کوهی است به نام اولمپس درکره مریخ که بلندی ان به24کیلومترمی رسد.
-مورچه تنهاموجودی است که درمقایسه بابدنش بزرگترین مغزراذارذ.
-زخم های سوسمارچرک نمی کند .خون انهادارای ماده ای است که از چرک کردن زخم ها جلوگیری می کند
-درهرثانیه تقریبا 3میلیون گلبول قرمز در خون می میردودر همان ثانیه 3 میلیون گلبول قرمز در بدن ساخته می شود.
-طراح پرچم کنونی ایتالیا ناپلئون بنا پارت فرانسوی بوده است.
- مگس وپشه بربرروی برگ گل افتابگردان نمی نشینندوبا سوزاندن برگ های ان نه تنها حشرات بلکه موش وقورباغه نیزازانمحل فرار می کنند.
-انسانها یگانه موجوداتی هستند که از خنده برای مسخره کردن یا توهین به دیگران استفاده می کنند.
محققان تصور می کنند میمون های بزرگ که از حدود 16 میلیون سال پیش ساکن زمین بوده اند،نخستین موجوداتی بوده اند که توانایی خندیدن را پیدا کردند.
-ایا می دانیدچراسرلاشخورهاهیچ پریاکرکی ندارد؟زیرالاشخورهاپرندگانی هستند که ازلاشه حیوانات تغذیه می کنند.که حتی برخی از این لاشه ها ممکن است گندیده باشد.اگر سر لاشخورهامویاپرداشت هنگامی که ازلاشه تغذیه می کردمیکروبهاواردموهایش می شدند وهمان جا رشد می کردند.اما بی مویی لاشخورهاباعث می شود که کله این حیواناتدرمعرض تابش مستقیم افتاب قرار بگیردودرنتیجه میکروبها از بین بروند.
-چرادزدان دریایی به گوشهایشان گوشواره می اویختند؟انها معتقد بودنداگر گوشهایشان راسوراخ کنندوفلزات گرانبها به ان بیاویزند،بینایی شان تقویت می شود.امروزه طب سوزنی شواهدی بر صحت این موضوع ارادئه کرده است در طب سوزنی لاله گوش یکی از نقاط قابل توجه برای درمان بیماریهای چشم است.به نظرمی رسد که سوراخ کردن گوش ازراههای تجاری ازشرق به غرب رفته است.
-ایا می دانیدچراگوشهای فیل اینقدر بزرگ است؟فیل ها موجوداتی بزرگ در سطح خشکی هستند،اندازه انهادرافریقا گاهی به 3.5مترمی رسدیکی ازکارهای گوش فیل جمع اوری امواج صوتی از فاصله دوروازجهات مختلف است این مسئله در حس شنوایی فیل موثراست.فایده دیگر این گوشها خنک کردن حیوان است.این گوشهامانندبادبزن عمل میکنندوفیل باحرکت دادن انهاگرماراازبدنش دفع می کند.هم چنین این گوشهابرای دورکردن حشرات نیز استفاده می شوند
-چراپرندگان به هنگام خواب ازروی شاخه ها نمی افتند؟این رازدرزردپی هایی نهفته است که انگشتان را کنترل می کند.به محض نشستن پرنده وزن بدن چنان زردپی هارامیکشدکهانگشتان جانور خم می شوندوشاخه را محکم می گیرند.درانتهای زردپی های دیگری که زیر استخوانهای چنگال قرار گرفته اند،صدهابرامدگی کوچک قرار دارد.این برامدگی ها درون غلاف های گیره مانند کاملا محکم می شوند .سنگینی پرنده روی سیم یا شاخه چفت شدن این بر امدگی ها درون غلاف را تضمین می کند.
-ایاماهی ها می خوابند؟هیچ یک از انواع ماهی ها پلک ندارند تا به هنگام خواب انرا ببندندوخیلی از ماهی ها هرگز از شنا کردن بازنمی ایستند.خواب ماهی هابه خستگی ما شباهت دارد،یعنی ماچشمانمان باز است وبسیاری از چیزهارامی بینیم اما به خاطر نمی سپاریمولی اگر یک اتفاق ناگهانی رخ دهد،ازجامی پریم.بعضی ماهی ها هم چنان که دراب شناور هستند ازتکاپودست می کشندوبه نظر می رسد که به خواب رفته اندولی نسبت به خطر هایی که تهدیدشان می کندکاملا هوشیارند.
آیا می دانستید که دارکوب ها قادرند ?? بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند؟
آیا می دانستید که قلب میگوها در سر آنها قرار دارد؟
آیا می دانستید که پلنگها قادرند تا ارتفاع ? متری به بالا بپرند؟
آیا می دانستید ??% فقرای جهان را زنان تشکیل می دهند.
آیا می دانستید خودروسازی بزرگترین صنعت در جهان می باشد.
آیا می دانستید در هر ? هفته یک زبان در جهان منقرض می گردد.
آیا می دانستید گربه های خانگی ??% وقت خود را در خواب سپری می کنند.
آیا می دانستید قدمت خالکوبی به بیش از ???? سال می رسد؟
آیا می دانستید اختراع پیچ گوشتی پیش از پیچ صورت گرفت.
آیا می دانستید لئوناردو داوینچی مخترع قیچی است.
آیا می دانستید سطح شهر مکزیکوسیتی سالانه ?? سانتی متر نشست می کند.
آیا می دانستید اغلب مارها دارای ? ردیف دندان هستند.
آیا می دانستید ??% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.
آیا می دانستید موشهای صحرایی سالانه یک سوم منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود می سازند.
آیا می دانستید دو سوم آدم رباییهای جهان در کلمبیا به وقوع می پیوندد.
آیا می دانستید دو سوم اعدامهای جهان در کشور چین به وقوع می پیوندد.
آیا می دانستید سرود اصلی کشور یونان متشکل از ??? بیت می باشد.
آیا می دانستید تمساح ها قادرند آرواره های خود را با نیروی ???? کیلو گرم ببندند.
آیا می دانستید یک گاو بطور متوسط سالانه ? هزار و ??? گالن شیر تولید می کند.
آیا می دانستید ون گوگ در طول حیات خود تنها یکی از نقاشیهای خود را بفروش رساند.
آیا می دانستید بعد از مرگ انسان قلب انسان چهار ساعت و ششها شش تا هشت ساعت،
کبد دوازده ساعت، لوزالمعده هفده ساعت و کلیه ها بیست و چهار ساعت بدون اکسیژن زنده هستند
آیا می دانستید درازترین جانور یک نوع کرم خاکی است که درازای آن به بیش از پنجاه و پنج متر می رسد؟
آیا می دانستید که آچار فرانسه را فرانسوی ها درست نکردند
بلکه این سوئدی ها بودند که این آچار اختراع کردند
و جالبتر اینکه در خود فرانسه این آچار بنام آچار انگلیسی معروف است؟
آیا می دانستید چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با سیزده کشور هم مرز است
آیا می دانستید سم مارهای قهوه ای استرالیا تا حدی مهلک است
که ????? گرم از سم این مارها می تواند یک انسان را بکشد.
آیا می دانستید درازترین دم به سوسمار آبهای
شور تعلق دارد که درازای آن به سه متر می رسد؟
آیا می دانستید که کبوتر ماده اگر تنها و دور از هم جنسان خود باشد
نمی تواند تخم بگذارد، امّا اگر خود را در آینه ببیند
به تصور اینکه کبوتر دیگری وجود دارد تخم می گذارد


یک روش برای داشتن چندین سیستم عامل بر روی یک کامپیوتر

ارسال  شده توسط  کامپیوترپردازان در 89/11/21 3:14 صبح

به پیشنهاد یکی از دوستان ....

     و  ...

یک روش برای داشتن چندین سیستم عامل بر روی یک کامپیوتر بدین صورت است که سیستم عامل های مختلف به طور مستقل از هم،بر روی دیسک های فیزیکی یا پارتیشن های منطقی مختلف نصب می شود و زمانی که سیستم بوت می شود یک منو با نام سیستم های عامل ظاهر می شود و شما می توانید هریک را که خواستید انتخاب کنید و وارد همان سیستم عامل شوید . اولین نکته ای که در این مورد باید مدنظر داشته باشید،این است که برای داشتن راه اندازی چندگانه،ابتدا باید فضای حافظه را به تعداد سیستم عامل هایی که می خواهید بر روی کامپیوتر داشته باشید،به قسمت های مجزا و جدا از هم تقسیم کنید . و البته غیر از این قسمت ها،باید قسمت هایی از حافظه تان را هم برای ذخیره داده ها و اطلاعاتتان کنار بگذارید. اگر کامپیوتر شخصی شما،بیش از یک هارددیسک دارد،تعریف و مشخص کردن این فضاهای جدا از هم برای هر سیستم عامل ساده است و می توانید هر هارددیسک را برای یک سیستم عامل کنار بگذارید . اما غالبا” کامپیوترهای خانگی دارای یک هارددیسک هستند . پس شما در ابتدا مجبورید آن را به چندین قسمت یا پارتیشن تقسیم کنید . اولین سکتور هر هارد دیسک فضایی است که تحت عنوان رکورد راه انداز اصلی (master boot record )یا MBR شناخته می شود . MBR شامل یک جدول پارتیشن (pantition table ) است که مشخص می کند هارد چگونه باید به چهار قسمت منطقی اصلی (aryprim ) تقسیم شود از آن جایی که چهار قسمت معمولا” کافی نیست . یک قسمت اصلی می تواند تحت عنوان پارتیشن الحاقی (logical partition )مختلف را تعریف کند . وقتی pc بوت می شود،سیستم blos کامپیوتر که در حافظه ثابت و بدون تغییر CMOS ذخیره شده است،به دنبال یک وسیله راه انداز مناسب که می تواند یک دیسک فلاپی یا CD-rom باشد،می گردد (با توجه به پیکربندی Blos )اگر مناسب ترین و یا به عبارتی اولین وسیله راه اندازی مناسب تعریف شده روی blos شما،هارددیسک کامپیوتر باشد،blos قسمت MBR حافظه را می خواند و شروع به اجرای تعدادی کد راه انداز که در آن جا وجود دارد می کند . کد راه انداز (Boot code )به سراغ جدول پارتیشن فعال را مشخص سازد،سپس اطلاعاتی که تحت عنوان boot sector volume شناخته می شوند را در ابتدای آن پارتیشن load می کند . در سیستم عامل هایی که بر پایه ویندوز NT هستند . مثل ویندوز xp ،load کننده سیستم عامل فایلی است که تحت عنوان ntldr نامیده می شود . اگر روی سیستم تک پارتیشنی کار می کنید،مابقی فرآیند بسیار سر راست است . ntldr یا معادل آن،بار کردن سیستم چند پارتیشنی،ابتدا از شما سئوال می شود که راه اندازی از کدام پارتیشن فعال و سیستم عامل موجود در آن ادامه بدهید و یا کنترل را به پارتیشن فعال و سیستم عامل موجود در آن ادامه بدهید و یا کنترل را به پارتیشن دیگر (و سیستم عامل دیگر ) انتقال بدهید . این منو دارای یک بازه زمانی است،که پس از طی شدن این زمان از پیش تعیین شده و انتخاب نشدن هیچ یک از گزینه های منو توسط شما،سیستم عامل پیش فرض به طور خودکار راه اندازی می شود . اگر بخواهید ببینید که چگونه منوی راه اندازی بر روی سیستم ساخته می شود می توانید نگاهی به محتویات فایل سیستمی c:Boot . ini بیاندازید یا کنترل پانل (panel control ) را باز کرده و system را انتخاب و پس کلید advanced را انتخاب کرده و دکمه Setting را که در start up and Recoveny قرار دارد فشار دهید و به محتویات system start up نگاه کنید .

 

منبع : http://www.timasearch.com


<      1   2